• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Barbaboo

Jag är glad för att jag har slutat blöda efter mitt sista MF, igår tog det slut..
    Nu ska jag bara affirmera: Jag är frisk, stark & ung.

Jag ser fram emot nästa ÄL som bör komma inom ngn vecka, tror jag börjar med ÄL stickor nästa vecka bara för att jag inte vill missa.. Ska nog ta ett gravtest för att se att jag inte har Hcg kvar i blodet, gör nog det till helgen tror jag..

Jag vägrar vänta en mens, jag har gjort det förut och det har ju inte hjälpt.. Min kropp känns stark och fin och min foglossning som jag har dragits med de senaste året (pga graviditeter som slutat i mf) försvann från en dag till en annan mitt i det senaste missfallet, det är en "hallelulia moment",  så jag kan träna igen :)))

Japp jag fyller upp mig med positiv energi och kärlek...

Ha en fin dag alla, kom ihåg att DU är värdefull <3

• kaakis
    Barbaboo skrev 2010-09-15 10:24:32 följande:

Jag är glad för att jag har slutat blöda efter mitt sista MF, igår tog det slut..
    Nu ska jag bara affirmera: Jag är frisk, stark & ung.

Jag ser fram emot nästa ÄL som bör komma inom ngn vecka, tror jag börjar med ÄL stickor nästa vecka bara för att jag inte vill missa.. Ska nog ta ett gravtest för att se att jag inte har Hcg kvar i blodet, gör nog det till helgen tror jag..

Jag vägrar vänta en mens, jag har gjort det förut och det har ju inte hjälpt.. Min kropp känns stark och fin och min foglossning som jag har dragits med de senaste året (pga graviditeter som slutat i mf) försvann från en dag till en annan mitt i det senaste missfallet, det är en "hallelulia moment",  så jag kan träna igen :)))

Japp jag fyller upp mig med positiv energi och kärlek...

Ha en fin dag alla, kom ihåg att DU är värdefull <3

Jag slutade blöda i måndags efter min sista MF, dock vågar vi inte testa under denna månad utan vi väntar
    tills nästa månad för att försöka igen.
    Har DU/NI fått några riktlinjer om att vänta några månader för att försöka igen???
    Till mig har man sagt olika saker
    1. Det spelar ingen roll, kroppen blir gravid när den är mogen för det
    2. Vänta 3 månader...

Jag har fått 3 MF på raken...tror nig att det har haft någon betydelse.....
    Borde jag ha väntat..

COMMENTS PLEASE...
  • Satchel

Hej vänner,
    jag har haft två identiska missfall senaste året; i v8-9 börjar jag småblöda i några dagar, senare blir den något kraftigare, jag sätter mig och väntar på akuten, får ett VUL och läkaren konstaterar att utvecklingen avstannat i vecka 6

Kaakis - Nu var jag på ett uppföljande möte på MVC och då frågade jag läkaren om vi behövde vänta innan vi provade igen. Hon sa precis som du hört att "är kroppen redo så är den" och med tillägget "kör på direkt om ni käner att ni orkar psykiskt".
    Jag frågade då varför BM förra gången sagt att vi skulle vänta en menstruation, då log hon lite och sa med glimten i ögat att  "det är bara för vi inom vården vill ha ett menstruationdatum att utgå ifrån så vi vet hur vi ska räkna. Men om vi inte vet i vilken vecka du är, så kan vi ju ta reda på det både via VUL och genom att mäta hormonnivåer" .
    Jag ville att hon skulle göra en utredning men hon menade att eftersom vi har ett barn (en dotter född 2006) sedan tidigare och eftersom jag blivit gravid två gånger senaste året så menade hon att vi "nog bara haft otur vid delningen". Däremot skulle jag få lämna ett blodprov om ett par veckor, och då ska de kolla min ämnesomsättning. Läkaren menade att om det provet ser OK ut så kommer de inte göra fler tester.

Lycka till nu allihop, jag håller tummarna för oss och vi är ala värdefulla <3

• Barbaboo

Satchel och Kaakis, jag har också hört av läkare och barnmorskor att det är upp till mig själv att bestämma om vi ska försöka på en gång eller inte.. Jag tror verkligen på att jag blir gravid om kroppen är redo... Jag har provat att vänta en mens för att bli gravid efter det, men det blidde ju inget av den grav. Andra gången väntade jag flera månader innan jag blev gravid.. och efter det ngn månad.. jag har INTE provat att bli gravid direkt, kanske fungerar det just för MIG denna gång ;) Jag har då laddat upp med ÄL stickor :)

Jag har däremot hört att man lättare kan bli gravid direkt efter skrapning... (jag har inte skrapats denna gång dock)

Ja ja.
    Kramisar.

• kaakis

Hej tjejer!
    Har träffat en sympatiskt läkare idag ( för en gångs skull!!), som vill hjälpa till!!Solig
    Fick  även en undersökning som kontroll efter sista  MF:t och det visade sig att jag har slemhinnor kvar, och måste äta tabletter för att få ut resten (minns inte vad de hette)
    Tur att det upptäcktes...

Sen vill han testa med Pergotime, för att han hade en teori att det kunde vara mina dåliga ägg som gjorde att jag fick missfall......+ att jag skall ta en spruta runt dag 11...som jag inte heller minns namnet på...

Sen skulle jag fortsätta med Progesteron + trombyl, dock progesteron från den dagen jag plussar och trombyl från 1:a mensdagen.

Som en summering, så kommer jag att forsätta gå hos honom och kommer aldrig någonsing mer att sätta min fot på Oxbacksklinken..

• Satchel

Kaakis - vad bra att du hittat en sån bra läkare!
    Det låter ju väldigt lovande. Kram

• sushikatten

Kaakis: funderar bara på trombyl! skulle man inte ta den hela tiden förrutom under mens. Nääää måste kolla igen.

• BettanB
    sushikatten skrev 2010-09-16 19:56:16 följande:
    Kaakis: funderar bara på trombyl! skulle man inte ta den hela tiden förrutom under mens. Nääää måste kolla igen.
    Jag tar/tog bara från strax innan äl.
    Sorg i BettanMansion.
  • Barbaboo

Härligt Kaakis, skönt att höra att han lyssnar och tar dig på allvar, kör så det ryker nu :)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?