• Maddes Mamma

13-dagars dieten

Hej!

I somras gick jag igenom 13-dagars dieten med fint resultat: Jag gick ned de kilon jag hade som mål (7 kilo)men har under hösten gått upp ett par igen. Det har till största delen berott på slarviga matvanor utan regelbundenhet.
    Jag känner mig inte alls bekväm med min kropp och ska därför, en gång för alla, försöka bli av med samtliga mina graviditetskilon.

Jag kommer, förutom dieten, även försöka powerwalka 8 km om dagen.

Någon som liksom jag väger lite för mycket och har tillräckligt med driv att genomföra dieten tillsammans med mig? Jag är grymt målmedveten och VET att jag kan klara det.

För att redan nu bemöta skeptiker vill jag säga: Ja, jag vet att det inte är den bästa dieten MEN den fungerade bra på min (och min mans...) kropp sist. Jag behöver en kickstart och vill se resultat fort, därför passar den mig fint.

Jag kommer rapportera vikt samt föra en liten jornal över hur det går varje dag. Hoppas någon mer vill vara med!

Stor KRAM!
  • Svar på tråden 13-dagars dieten
  • Maddes Mamma

Dag 3
    Vikt: 66,0 kg

HELT OTROLIGT! Har tappat 1,4 kg sedan igår! Totalt 2 kg på 3 dagar, det är ju inte så tokigt!
    Min tidigare erfarenhet säger mig dock att man tappar de flesta kilona under den första dietveckan, sen går det trögare. Och det är inte bara vätska eftersom jag dricker minst 2 liter vatten om dagen.

Hur går det idag då? Hrm... Rostebröd till frukost, inte så tokigt!
    Kvällsmaten blir däremot lite torftigare.

Kram!

• Maddes Mamma

Dag 4
    Vikt: 65,4 kg

Jag fortsätter neråt. Nu har jag tappat 2,6 kg och jag KÄNNER mig lättare.
    Igår var det ytterst nära att jag gav upp, tankar som "vad är det här bra för?..." kretsade i huvudet. Men jag bet ihop. Jag VET att mitt självförtroende blir bättre när jag kommer i mina gamla kläder och jag vet att jag får mindre ont i fötter och knän ifall jag är lättare.
    Mitt mål inför morgondagen är 65,0 kg. Undra om jag når det?

• Maddes Mamma

Fortsättning Dag 4
    Jaha... Läste precis mina anteckningar från i somras då jag gick dieten... Efter dag 3 hade jag då gått ned över 4 kg! Sen började det långsamt stanna av... Det betyder att jag gick ned DUBBELT SÅ FORT senast men å andra sidan hade jag en betydligt tyngre startvikt.
    Jag får inte ge upp, jag får inte ge upp, jag får inte ge upp.....
    Jag vill inte att folk jag träffar ska fråga om "vi redan ska ha ett barn till" och jag vill inte känna att jag förstår varenda familjekort med min övervikt: Jag vill kunna se fin ut tillsammans med min dotter!

/Kram

• nykropp
    Maddes Mamma skrev 2010-10-03 09:06:59 följande:
    Nykropp: Precis som Taurus säger, så gör jag det efter att ha fått kickstarten. Och tro mig, jag är vanligtvis ingen osund människa utan styrketränar 2-3 ggr i veckan. Problemet är bara att gravidkilona ändå inte vill bort! Och så är det ju för vissa, oavsett hur mycket de tränar så försvinner inte rumpan, låren och magen.
    Så du menar att en person som lägger sig på ett kaloriunderskott och tränar inte går ner i vikt för att det är gravidkilon? Det handlar nog mer om att dom äter för mycket kalorier i samband med träningen. För ligger man på ett kaloriunderskott så kommer man gå ner.
  • Maddes Mamma

Dag 5
    Vikt: 65,4 kg

Ligger kvar på samma vikt som igår. Tråkig - javisst, men samtidigt känner jag mig mycket lättare så jag är inte orolig.
    Nu ska jag iväg och träna! Tjoho!

• Princessbakelsen

Hur har det gått??? Nyfiken!! Jag själv tänkte prova på "quick diet" i 1v sen fortsätta med den 1v till fast tillsätta måldtider men med både styrketräning och kondition..
    Berätta gärna i min blogg:

prinsessbakelsen.blogg.se

• Natinati

Hej! har också gjort dieten för några år sedan med riktigt bra resultat gick ner 8 kilon.

tänkte börja igen men vet inte hur jag ska klara av att inte ta det här goda glas vinet efter jobbet!

• Majmaj

Oj herregud! Har med gjort denna diet :)
    Gick "ner" 5 kilo men det var inte fett. Gick upp det på två dagar igen. Kan inte äta selleri längre haha :)

Men min vän gick ner 13 kilo och har behållt sin vikt i flera år!

Lycka till. Oavsett resultat är det underbart efteråt!

• Gina 591

Håller på med denna diet nu.. Går jätte bra! Har redan gått ner lite i vikt och jag är bara på 3e dagen!
    Grejen är bara att jag HATAR naturell yoghurt.. Jag verkligen hatar det.. jag spyr nästan av att bara känna lukten av den. Finns det inget annat man kan byta ut den mot eller iallafall blanda i något så det smakar bättre ? 

• Natinati

Jag håller också på med dieten nu. E på dag 3 o naturell yoghurt kan jag hålla med om att det inte direkt är en festmåltid! Kokt broccoli är min fiende! I alla fall utan någon salt eller nåååt! Blää men imon blir det 1 liter juice till lunch! Muums

• kattmamman

Hur har det gått för alla? Tänkte testa snart...

Svar på tråden 13-dagars dieten