Takhiza skrev 2010-10-13 13:10:32 följande:
Ammar du? Isf försök att ha honom i mer sittande ställning än liggande, ta många pauser och rapa honom under matning (detta vid flaska också)
Försök gärna få till en rutin. Att ni gör samma sak innan läggning VARJE kväll, tex tar ett bad, lite massage, pyjamas, mat och säng (bara ex)
De finns en sorts droppar man ger en gång om dagen på Apoteket som kallas Semper magdroppar. De är "goda bakterier" kan man säga. Kan prova ge det också.
Svårt att säga om det är kolik eller inte eftersom du tycker han slutar om han får ligga på skötbordet (har jag förstått rätt?) Bajsar han som han ska? Är de löst?
Min son fick kolik när han var 7veckor och hade detta till han var 5månader gamal. De enda som hjälpte för hans del var att jag slutade amma och gav ersättning inehållande citron (Leomolac) och att han fick spädbarns-akupunktur men då var han extrem också och skrek hysteriskt dygnet runt! Det ÄR skit jobbigt när ens barn skriker så, man får liksom lite panik och även om din son inte skriker lika länge åt gången som min, så är det minst lika jobbigt! Men försök de enkla knepen först och prata med BVC om de fortsätter
Ammar inte utan han får flaska, han rapar som en hel karl och brukar ge honom mat med många pauser och rapning ca tre gånger och så efter förstås. Han bajsar en gång om dagen, alltid samma tid och det är inte löst. Ja han slutar skrika så fort han läggs på skötbordet och det är det som är så skumt för hade han haft riktigt ont i magen så borde han ju ha det där med där han ligger raklång. Jag försöker göra samma sak varje kväll och det brukar se ut:
Mat kl 16
Vaken och leker ca en timme och somnar ca 17 - 1730
sover till ca 18.30
mat ca 19 (Här brukar skrikandet börja)
Är vaken och vi försöker få honom lugn genom att bära, sjunga, babygymmet med alla roliga djur (som han älskar på dagarna)
Bad ca 20.00,
ny blöja ca 20.30 och han är dödstrött och vi försöker få honom att sova, han skriker och vi vaggar, vyssjar, sjunger, pratar, bara är nära. Han skriker tills ca 22 då han får mer mat och skriker sen en stund till innan han somnar.