• Lillan12

MA vecka 12 och nu skrapning...

Hade ett MF i april och lyckades bli gravid nu igen i augusti! Igår fick vi tyvärr beskedet att den lill*s hjärta slutat slå för ca 4-5 dagar sen och nu väntar skrapning... Jag skulle gått in i vecka 13 på måndag, och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det här!?!

Jag vet att det är många som varit med om liknande och mycket mycket värre saker, men just nu känns allt nattsvart! Jag har fått tid för skrapning på tisdag, då jag är genomförkyld och de inte vill operera när jag har en infektion i kroppen, därav väntetiden. 

Någon som har erfarenhet av skrapning? Hur länge blödde ni efteråt?

• Svar på tråden MA vecka 12 och nu skrapning...
  • Philippa

*beklagar*

Jag har blivit skrapad två gånger.... jag blödde bara lite i ca 1-2 dagar....

• Mumsa73

ts, jag har blivit skrapad och det var hur OK som helst rent tekniskt. Blödde efteråt men inte värre än en mkt kraftig mens.

Kramar!

• acinna

Blev skrapad för ungefär en månad sedan, och jag var mest rädd för narkosen. Jag vaknade på väg ut från operation och var klarvaken. Från de hämtade mig på avdelningen tills jag var vaken tog det 25 minuter. Jag mådde bra efteråt och åt inte ens Alvedon. Låg på uppvaket i knappt en timme, och jag förstod senare att de väntade på att jag ville gå på toa. Blödde i ungefär en timme efteråt, och fick åka hem efter två timmar på avdelningen och efter macka och sedan lunch. Jag mådde förvånansvärt bra efteråt!
    Lycka till! 

• Lillan12

Tack för era svar och jag beklagar era skrapningar!

Allt har gått bra idag, jag var också mest rädd för narkosen, eftersom jag har mycket dåliga erfarenheter av tidigare narkoser. Men sa till innan och fick både mot illamående och nåt annat innan jag sövdes, så det gick bra att vakna. Grät lite, men det gick över ganska snabbt!

Fick en Ibumetin på uppvaket vid 10 imorse, men efter detta har jag inte behövt något mer smärtstillande!
    Nu är det bara att hoppas att det läker som det ska!

Kram på er 

Svar på tråden MA vecka 12 och nu skrapning...