Har skrapats 2 gånger, första gången bönade jag och bad om en skrapning, var så fruktansvärt när läkaren sa att hjärtat slutat slå. Det var en lättnad att bli av med "det". Då sa dom att det var bättre att vänta så kroppen tog hand om det själv men efter 3 dagar hemma av ångest så vägrade jag och åkta in igen och skrapningen gick snabbt och smärtfritt. Somnade, och sen var det över. Åkte hem och kunde sörja.
Andra MA:t jag hade var en lång historia där man först inte visste på ultraljudet, sen inte visste igen en vecka senare, för att ytterligare en vecka senare inte riktigt veta.. Men sen konstaterade man att det stog stilla och jag ville ta tabletter för jag hade läst någonstans att det inte var bra med att göra flera skrapningar (den första ville dom ju inte ens göra liksom..) men den här doktorn var inte av den åsikten och sa att det finns inga bevis för det och att det här är något som inte kommer komma ut med tabletter så jag råder till skrapning.
Det blev en andra skrapning och jag var jätte lättad. Hade fasast för att få ut allting själv sittandes på toa, det räckte med att ha stirrat ner på stora blodklumpar som kom ur mig innan vi visste att det var helt kört.
Samma sak här, somna och sedan bara åka hem. Jätte skönt. Gulliga var sköterskorna på operationen med, höll en i handen och så.
Skulle det skita sig igen, så blir det nog skrapning igen, trots att man ibland läser om risker. Det är det lättaste psykiskt. Och dom har sådan koll nu på sjukhusen, du ska se att det kommer gå jätte bra!
Be om en lugnande innan, det har jag tagit och det är jätte skönt att ha när man väntar på sin tur.