• Majan82

Hur ser första mensen efter missfall ut?

Jag fick mitt missfall bekräftat med hjälp av VUL den 20 sep.
    Då hade jag haft bruna flutningari nästan en vecka och en större blödning. Jag fick då cytotec som hjälpte min kropp att få ut allting. Och ALLTING kom ut, jag lovar. Har aldrig blödit så mycket, men det värsta höll bara på i några timmar, sen hade jag som vanlig mens i ca 1 vecka.

Efter ca 1,5 vecka efter bekräftat MA var jag och min sambo redo att försöka igen. Vet dock inte om jag hade ägglossning (stickorna visade att jag hade ägglossningi ca 1 vecka), men vi körde på ändå. Måste ju få njuta lite också

Min vanliga mens skulle egentligen ha börjat den 20 sep. men då jag fick missfall då så har jag nu lite svårt att räkna ut när min nästa mens ska komma. Om jag räknar med var fjärde vecka som det alltid varit annars så skulle den komit nu i måndags (18 okt). Det konstiga var att den kom redan förra måndagen, dock väldigt klumpig (precis som missfallet..???) och sen ganska sparsmakat. I lördags och söndags hade "mensen" slutat och jag och min sambio passade på att ha det lite mysigt. Dock kom blödningarna tillbaka i måndags och det verkar inte som att det kommer att sluta.

Vad är oddsen att man har två veckors mens vid första mensen efter missfall? Har inte blött lika mycket som vid en vanlig mens. Ungefär samma mängder, men utdraget på två veckor?

Kan det ha varit så att jag blev gravid igen bara 1,5 veckor efter missfallet och och jag nu haft ett väldigt tidigt missfall?

Jag var på återkontroll den 12 okt och grav. testet visade noll. Alltså sa man att det inte behövdes någon vidare undersökning utan önskade oss lycka till...

Min mens har tidigare varit väldigt regelbunden och alltid innfallit var fjärde vecka och varat i mellan 4-7 dagar...

Finns det någon som haft samma erfarenheter som jag?
    Tacksam för svar, vill ju bara veta att allting är bra.

• Svar på tråden Hur ser första mensen efter missfall ut?
  • Anonym

mina första mens så ut som den skulle efter båda missfallen, men efter båda missfallen så väntade vi in både första och andra  mensen innan vi hade en tanke på att ens försöka igen, jag kände att jag ville att min kropp skulle hämta sig innan den vart gravid på nytt och dels för att jag kände att jag inte kommit över misfallen, inte för att jag vet om det spelar nån roll men för för mig var det viktigt att se att mens och ägglossning funkade som den skulle innan vi försökte bli gravida igen

• Majan82

Hmmm, ok.

Förstår hur du tänker.

Vi tänkte först vänta, men sen kändes det ändå rätt.

Jag var helt förstörd efter missfallet, men nu har jag pratat om det med så många av mina nära och kära så nu känns det inte längre jobbigt. Sen känns det som att stressen att bli gravid NU har lagt sig. Vi myser när lusten faller på, men det känns ändå lite skumt att blöda först i en vecka för att ha uppehåll i två dagar för att sedan blöda som en vanlig mens igen???

• Anonym

nja, så skummt är det kanske inte.

Jag hade markerat mensperioderna i kalendern trots att jag vart gravid, för det finns dom som får blödninger vid menstidpunktent trots graviditet, så det kändes som en bra ide ifall jag skulle blöda lite, och det kom i "rätt" tidpunkt så behövde jag inte oroa ihjäl mig på en gång, sen fick jag missfall och blödde, sen fick jag vanlig mens efter ca 2 veckor och det var dan efter jag hade förmarkerat mensen i kalendern

Så blödningen du fick två dagar efter du slutat blöda av missfallet kasnke var din "rätta" mens som kom när den skulle???

eller så var det bara din kropp som inte var färdig med återhämtningen??

Eller så var det kanske rester kvar efter missfallet som kom på efterkälke??

Men jag tvivlar på att du behöver oroa dig och jag hoppas att det blir en liten bäbis för er snart

• Flygaren

Hej! Vet att det är en gammal tråd, men hur gick det för dig ts? Jag är nämligen i exakt samma situation nu...

Svar på tråden Hur ser första mensen efter missfall ut?