• sockerslav

Sex and the city-tema

På lördag ska jag ha tjejfest och temat är Sex & the City. Jag tyckte det lät som en bra idé när man ska klä sig. Festblåsa och klackar.

Nu till dukning och andra detaljer. Nån som har nåt bra tips?
    Tänkte väl att det får gå i rosa och svart.

Mata mig med tips, tips, tips!!!! 

• Svar på tråden Sex and the city-tema
  • crazy mom

Bling bling, vackra blommor och servetter och kanske en liten goodiebag =)

• Ponderosa

Vi hade Sex and the city tema på syrrans möhippa. Det blev väldigt lyckat!
    Vi hade också mest rosa och svart, och så hade jag med new york prylar och dekorerade lokalen med.
    Du eller nån du känner kanske har en new york bok, affisch, muggar etc?
    Det funkar oxå att dekorera med sex and the city filmer, bilder på skådisarna osv...

Jag gjorde också en affisch av en New York skyline.
    Jag tog stora svarta pappersark och klippte itu pappret på längden, men inte en rak linje, utan så att det blev olika höjder på höghus. Kan inte förklara så bra men hoppas du fattar hur jag menar. Tänk bara att det ska se ut som hus i olika höjder, en del med platt tak, snett, spetsigt och såklart Empire State building och Chrysler building. Klipper du såna nivåskillnader mitt på pappret så får du ju två ark som blir skyline. Tejpa eller klistra dem på längden efter varann, hur många du nu vill ha. Bara att sätta upp på väggen!

• Ponderosa

Oj da såg att det va lite sent ute. Hoppas festen va bra iaf!

• Jenkiz3

Fråga-quiz relaterat till Sex and the city såklart. Vissa frågor ska ha musik till sig så blir det lite varierande Drömmer

Vill också tipsa om ett hemsida som en kompis och jag satt ihop. Vi har samlat massa aktiviteter och inspiration för möhippor. Har varit så kul för det är så roligt med möhippor Skrattande Spana gärna in! www.fixamohippa.se

• Det kommer bli bra
    Jenkiz3 skrev 2017-06-04 15:04:29 följande:

Fråga-quiz relaterat till Sex and the city såklart. Vissa frågor ska ha musik till sig så blir det lite varierande Drömmer

Vill också tipsa om ett hemsida som en kompis och jag satt ihop. Vi har samlat massa aktiviteter och inspiration för möhippor. Har varit så kul för det är så roligt med möhippor Skrattande Spana gärna in! www.fixamohippa.se

Haha, bara 7 år senare... ;P 
Svar på tråden Sex and the city-tema