• Tveksammama

Mens eller ett tidigt missfall?

Jag borde iof veta,har varit gravid 7 gånger nu (har en liten dotter på 2 år)

Blödningen kom på BIM 28/10, och jag gjorde ett grav test bara för att & det visade sig vara neg.  Mens tänkte jag då. Blödde bara i 2 dagar  & jag hade ingen mensvärk( brukar blöda i 3) och idag kom det äl-liknande trådar. Tänkte att det här var lite skumt så jag tog ett test till: plus på stickan. Va?

Vid graviditeten med min dotter (IVF) så kom aldrig mensen,så det här med blödning i början av en grav är = mf för mig..........

Ville bara skriva av mig lite........

• Svar på tråden Mens eller ett tidigt missfall?
  • Tveksammama

ingen som vill dela med sig av sina tankar?

• pållan

Förstår att du tänker MF eftersom du har varit med om det tidigare (jag beklagar), men du kan ju också vara gravid. Man ju få en blödning och ändå vara gravid, alternativt två ägg kan bli befruktade och bara det ena blir missfall. En väninna blödde rejält ett par dagar efter BIM, trodde att mensen var försenad och kort, men hon var gravid och har en fin lite son idag Så om jag vore du skulle jag fortsätta att kolla med samma slags gravtest ett tag framöver. Om strecket blir svagare och upphör = missfall. Om strecket blir starkare och starkare skulle jag tro att det var en graviditet och göra VUL om en vecka eller så, för säkerhets skull. Hoppas att det går bra!

• Tveksammama

tack! jag ska prova det,har faktiskt 3 test till hemma. Men hoppet är inte stort...

• Tveksammama

Strecket ligger kvar på samma nivå,har alltså inte blivit svagare,men inte starkare iheller......

Nu har jag 6 dagar efter "mensen" fått ägglossningstrådar! Kan man verkligen få det så tidigt som 6 dagar efter ett mf? Eller kan det vara en grav flytning?

Svar på tråden Mens eller ett tidigt missfall?