Nyfiken gul skrev 2011-01-15 16:31:48 följande:
nej så ska det inte vara.. Man kan vara sökande fast man inte söker aktivt... dvs.. man visar att man är öppen för kärlek och förslag.
Man kan absolut dejta under tiden men jag tror inte att det ska gå så långt som att man blir sårad.
Du kanske har för höga förhoppningar att även dejtandet blir laddat av känslor och funderingar?
En fundering.. du säger att du blivit sårad gång på gång.. men jag undrar om VAD som egentligen sårat dig. Är det kanske inte så att du mest blir sårad över att det inte går som du vill?
Du blir kär i kärleken , dvs du blir kär i att du har ett förhållande eller något som är på väg att bli ett.. och så går något snett och du känner dig sårad. Men inte nödvändigtvis av killen alla gånger utan det faktumet att själva förhållandet inte funkade.
Är det egentligen inte det som sårar dig mest? att du står där och är övergiven.. inte att just killen sårade dig.
Är jag på rätt väg i mina tankar?
Ja och nej.
En sak som varit (och är) ett stort problem för mig genom åren är att många killar gjort sig en bild av mig och hur jag är som person utifrån mitt utseende. Ser söt och snäll ut. När de sen kommer på att jag råkar ha åsikter ibland och def inte är ett mähä som tycker att allt min pojkvän säger är rätt blir det av någon anledning mitt fel att jag inte stämmer överens med deras bild. Det här brukar vara korta förhållanden (eller oftast, några träffar)
Det är inte så att jag är obstinat och alltid ska har rätt, i längre förhållanden får jag höra att jag är för snäll. (!?!)
Vet inte vad som sårat mig mest. Givetvis har jag blivit lämnad ibland och det har gjort ont. På sista tiden när jag dejtat lite har det alltid varit jag som avbryter. Har inte tyckt att det varit någon vits att gå vidare med något som känns fel och ändå inte kan leda till något seriöst. Att dejta för dejtandets skull tycker jag är dötrist. Får då höra att jag ger upp för fort men kan inte tycka att det är någon ide att fortsätta när jag inte vill.
Det är så att jag vill ha ett förhållande, inget löst då och då som en del i min ålder verkar tycka är optimalt. Och det sårar att de jag träffat inte verkar tycka att jag är värd att satsa helt på.
Det här kommer tillbaka till min första frågeställning. Är förhållande verkligen så fantastiska att man ska fortsätta kämpa hela livet?