• lady in red

Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??

Har så svårt att förstå att köpa hur vissa vuxna resonerar ang barnets ytterkläder nu när det är kallt.
    Har alltid bra kvalitetskläder som ytterkläder till mina små så de inte fryser. Sen förstår jag att alla kanske inte har råd att köpa POP ,didriksson,reima.
    Men ibland ser man de vuxna står där i tjocka dunjackor medans ungarna deras står och huttrar i en urtvättad overall som är dåligt fodrad,hur kan man med det!!?? Springer runt i fingervantar och tunn mössa när det är typ -20 grader ute!!

Usch,mår dåligt att se detta. Hur egoistisk får man vara när man själv har nya varma kläder men inte råd el lust att köpa rejäla vinterkläder åt sina barn!!!! Fy skäms på er som gör så!! Ta hand om era barn som är det värdefullaste ni har!!

• Svar på tråden Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??
  • Tow2Mater

Dåligt fodrad overall kan kompenseras med extra kläder under. Jag kan forstå att man inte vill spendera mycket pengar på barns vinterkläder eftersom de ändå växer ur dem så fort, men då måste man ju kompensera på andra sätt så att ungarna inte fryser.

Ibland vill barnen själva inte sätta på sig de kläder de behover for att inte frysa, så då kan det ju vara så att de får ta konsekvensen av det och frysa. Forhoppningsvis lär de sig till nästa gång. Men om det är som du säger, att barnen inte erbjuds t ex varmare vantar/mossa etc fast de skulle behova det, då är det ju skandal.

• trötter10
    lady in red skrev 2010-12-01 17:57:09 följande:
    Har så svårt att förstå att köpa hur vissa vuxna resonerar ang barnets ytterkläder nu när det är kallt.
    Har alltid bra kvalitetskläder som ytterkläder till mina små så de inte fryser. Sen förstår jag att alla kanske inte har råd att köpa POP ,didriksson,reima.
    Men ibland ser man de vuxna står där i tjocka dunjackor medans ungarna deras står och huttrar i en urtvättad overall som är dåligt fodrad,hur kan man med det!!?? Springer runt i fingervantar och tunn mössa när det är typ -20 grader ute!!

Usch,mår dåligt att se detta. Hur egoistisk får man vara när man själv har nya varma kläder men inte råd el lust att köpa rejäla vinterkläder åt sina barn!!!! Fy skäms på er som gör så!! Ta hand om era barn som är det värdefullaste ni har!!
    Det är inget som säger att de dyraste är de bästa och varmaste.  Har haft overaller från massa olika märken och POPs overaller t.ex är inte bland de bästa.
  • lady in red
    trötter10 skrev 2010-12-01 21:30:32 följande:
    Det är inget som säger att de dyraste är de bästa och varmaste.  Har haft overaller från massa olika märken och POPs overaller t.ex är inte bland de bästa.
    Visst finns det många bra overaller. Delar dock inte din åsikt om POP:s kläder. Dom brukar vara bland de 3 bästa i test,inte illa tycker jag. Dom "andas" och aldrig någonsin har barnen frysit pga att dom läcker el blåser igenom,så där är vi inte alls ense. Nyligen gjorde REA på tv ett test och då vann POP jackan. men saksamma om de nu.
    Jag pratar om barn med urväxta vinterkläder,solkiga,tunna vantar o mössor inte ordentliga skor. Då spelar de ingen roll vad man har för märke,när man klär barnen så!! Ingen ursäkt finns.
    Finns fina overaller på Ullared för 3-400 kr el h & M.
  • lady in red
    Tow2Mater skrev 2010-12-01 20:59:31 följande:
    Dåligt fodrad overall kan kompenseras med extra kläder under. Jag kan forstå att man inte vill spendera mycket pengar på barns vinterkläder eftersom de ändå växer ur dem så fort, men då måste man ju kompensera på andra sätt så att ungarna inte fryser.

Ibland vill barnen själva inte sätta på sig de kläder de behover for att inte frysa, så då kan det ju vara så att de får ta konsekvensen av det och frysa. Forhoppningsvis lär de sig till nästa gång. Men om det är som du säger, att barnen inte erbjuds t ex varmare vantar/mossa etc fast de skulle behova det, då är det ju skandal.
    Så här är det för oss iaf. Visst kan 3 åringen bråka om vilka ytterkläder som ska användas. men om det är minusgrader ute så inte en chans att hon vinner det fajten. Overallen ska på,tjocka mössan,vintervantar,fuskpolo,ullsockor och vinterskorna!! Sen om hon slänger av sig vantar på dagis kan man ju inte göra nåt åt. Men så länge jag är med henne så är hon varm och go.
  • trötter10
    lady in red skrev 2010-12-01 22:08:20 följande:
    Visst finns det många bra overaller. Delar dock inte din åsikt om POP:s kläder. Dom brukar vara bland de 3 bästa i test,inte illa tycker jag. Dom "andas" och aldrig någonsin har barnen frysit pga att dom läcker el blåser igenom,så där är vi inte alls ense. Nyligen gjorde REA på tv ett test och då vann POP jackan. men saksamma om de nu.
    Jag pratar om barn med urväxta vinterkläder,solkiga,tunna vantar o mössor inte ordentliga skor. Då spelar de ingen roll vad man har för märke,när man klär barnen så!! Ingen ursäkt finns.
    Finns fina overaller på Ullared för 3-400 kr el h & M.
    Där är vi på samma linje. Nu tänkte jag på pops vanliga bävernylon overaller, har haft fyra stycken i samma stuk, fast olika storlekar, de har varit lika varma och så som andra overaller dock blivit nötta fortare men POP har massa olika varianter också. Det med kläderna som andas är mer vanligt bland det andra lager på lager varianten, om jag förstått det rätt, det som är vanligt bland deras jackor. Hade alltid de förr och älskar dom. Fast nu vet jag inte riktigt vilka overaller du tänker på, om där kommit in nya? eller de andra overallerna till de mindre barnen? Inte de klassiska till nyfödda utan de andra som ligger mer från 74 och uppåt.
  • Dr Mupp

De tänker väl som mina föräldrar. Varför ska man köpa nya fina kläder för ungarna växer ju ur dem på en säsong. Går lika bra med 25 kr overallen från myrorna och plastskorna från skopunkten.

Mina ungar kläder får kosta, men de fryser iaf inte.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • lady in red
    trötter10 skrev 2010-12-01 23:13:53 följande:
    Där är vi på samma linje. Nu tänkte jag på pops vanliga bävernylon overaller, har haft fyra stycken i samma stuk, fast olika storlekar, de har varit lika varma och så som andra overaller dock blivit nötta fortare men POP har massa olika varianter också. Det med kläderna som andas är mer vanligt bland det andra lager på lager varianten, om jag förstått det rätt, det som är vanligt bland deras jackor. Hade alltid de förr och älskar dom. Fast nu vet jag inte riktigt vilka overaller du tänker på, om där kommit in nya? eller de andra overallerna till de mindre barnen? Inte de klassiska till nyfödda utan de andra som ligger mer från 74 och uppåt.
    Ja,jag har vissligen aldrig haft bävernylonoverallen så där kan jag inte yttra mig. Men deras andra fodrade overaller är toppen,inga slitningar el hål efter snart 2 säsonger. Och färgen är lika fin än . Lindex har ju kopior på POP:s skaljackor,dom skulle jag kunna tänka mig om de håller samma kvalitet.
    Köper alltid POP:s skaljacka+deras fleese att ha under till vår el höst säsongen. Vi har ju ofta inte råd att köpa dom nya,så brukar köpa på tradera där man kan fynda nya jackor också el begagnade fina.
  • lady in red

Såg overall testet här 2010 och då var POP overallen bara i mitten där nånstans. Bäst var didriksson,den är ju jättefin,men min stora tjej kan inte ha deras overall som är rätt smal i modellen,men deras jacka och termobyxor han hon. Är superbra.
    Så här såg det ut på testet:

1.Didriksson
    2.Name it
    3.Coop
    4.POP,Reima mm.

• Nifelheim
    lady in red skrev 2010-12-02 13:24:28 följande:
    Såg overall testet här 2010 och då var POP overallen bara i mitten där nånstans. Bäst var didriksson,den är ju jättefin,men min stora tjej kan inte ha deras overall som är rätt smal i modellen,men deras jacka och termobyxor han hon. Är superbra.
    Så här såg det ut på testet:

1.Didriksson
    2.Name it
    3.Coop
    4.POP,Reima mm.
    Var har du sett det testet? Länka gärna.
    Jag har nämligen köpt Didriksons i år för första gången. Har haft Pop förut, och jag är SÅ fruktansvärt besviken på Didriksons overallen. Han blir både kall och blöt igenom i den, det har ALDRIG hänt i Pop-overallerna. Inte ens när han legat i slask o vattenpölar och lekt. Jag tycker för övrigt att didriksons-overallerna inte alls är smala utan tvärtom, stora och oformliga
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • galnevale

vi köpte faktiskt pop overall med vantar till storasyster i år. Hon har hittills inte fryst och då vi har lillasyster som kan ärva overallen så tyckte jag det bar bra att köpa en som jag tycker har kvallite. hade helst velat ha en didriksons men de var totalt slut i stan. så det fick bli att leta vidare.

Svar på tråden Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??