• trötter10

Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??

lady in red skrev 2010-12-01 17:57:09 följande:
    Har så svårt att förstå att köpa hur vissa vuxna resonerar ang barnets ytterkläder nu när det är kallt.
    Har alltid bra kvalitetskläder som ytterkläder till mina små så de inte fryser. Sen förstår jag att alla kanske inte har råd att köpa POP ,didriksson,reima.
    Men ibland ser man de vuxna står där i tjocka dunjackor medans ungarna deras står och huttrar i en urtvättad overall som är dåligt fodrad,hur kan man med det!!?? Springer runt i fingervantar och tunn mössa när det är typ -20 grader ute!!

Usch,mår dåligt att se detta. Hur egoistisk får man vara när man själv har nya varma kläder men inte råd el lust att köpa rejäla vinterkläder åt sina barn!!!! Fy skäms på er som gör så!! Ta hand om era barn som är det värdefullaste ni har!!
    Det är inget som säger att de dyraste är de bästa och varmaste.  Har haft overaller från massa olika märken och POPs overaller t.ex är inte bland de bästa.
  • trötter10
    lady in red skrev 2010-12-01 22:08:20 följande:
    Visst finns det många bra overaller. Delar dock inte din åsikt om POP:s kläder. Dom brukar vara bland de 3 bästa i test,inte illa tycker jag. Dom "andas" och aldrig någonsin har barnen frysit pga att dom läcker el blåser igenom,så där är vi inte alls ense. Nyligen gjorde REA på tv ett test och då vann POP jackan. men saksamma om de nu.
    Jag pratar om barn med urväxta vinterkläder,solkiga,tunna vantar o mössor inte ordentliga skor. Då spelar de ingen roll vad man har för märke,när man klär barnen så!! Ingen ursäkt finns.
    Finns fina overaller på Ullared för 3-400 kr el h & M.
    Där är vi på samma linje. Nu tänkte jag på pops vanliga bävernylon overaller, har haft fyra stycken i samma stuk, fast olika storlekar, de har varit lika varma och så som andra overaller dock blivit nötta fortare men POP har massa olika varianter också. Det med kläderna som andas är mer vanligt bland det andra lager på lager varianten, om jag förstått det rätt, det som är vanligt bland deras jackor. Hade alltid de förr och älskar dom. Fast nu vet jag inte riktigt vilka overaller du tänker på, om där kommit in nya? eller de andra overallerna till de mindre barnen? Inte de klassiska till nyfödda utan de andra som ligger mer från 74 och uppåt.
Svar på tråden Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??