• Nifelheim

Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??

lady in red skrev 2010-12-02 13:24:28 följande:
    Såg overall testet här 2010 och då var POP overallen bara i mitten där nånstans. Bäst var didriksson,den är ju jättefin,men min stora tjej kan inte ha deras overall som är rätt smal i modellen,men deras jacka och termobyxor han hon. Är superbra.
    Så här såg det ut på testet:

1.Didriksson
    2.Name it
    3.Coop
    4.POP,Reima mm.
    Var har du sett det testet? Länka gärna.
    Jag har nämligen köpt Didriksons i år för första gången. Har haft Pop förut, och jag är SÅ fruktansvärt besviken på Didriksons overallen. Han blir både kall och blöt igenom i den, det har ALDRIG hänt i Pop-overallerna. Inte ens när han legat i slask o vattenpölar och lekt. Jag tycker för övrigt att didriksons-overallerna inte alls är smala utan tvärtom, stora och oformliga
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    lady in red skrev 2010-12-02 13:42:42 följande:
    Jasså,är det inte bra,gud va tråkigt !! Vilken didrikssons har du?
    Har aldrig heller haft några såna problem med POP:s overaller. Tycker dom är så tåliga med vatten och andra slitningar. Har aldrig ens fått ett hål på overallerna. Och färgerna håller sig länge. Min dotter har den cerisa overallen för 2:a säsongen och den ser knappt använd ut,helt otroligt! Nu har lillkillen fått den marinblå till han ska skolas in nu i januari,får hoppas den håller sig fin lika länge .
    Jag har ingen aning om vad modellen på overall heter, men den är gjord så att den ska se ut som ett tvådelat set, men det sitter alltså ihop. Den är supersnygg, men tyvärr blir det nog aldrig mer didriksons här. Har haft jacka och byxa därifrån tidigare och de var bättre, men användes iofs bara som extraställ så det blev aldrig lika hårdtestat som overallerna blir här.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    lady in red skrev 2010-12-02 15:12:03 följande:
    ja,ok. Det var inte samma som i testet jag länkade till. Kan det skilja så mycket på samma märke?! Dåligt tycker jag. Att en får bäst i test och en annan overall i samma märke läcker in vatten..
    Jag har ingen aning. Vi kan ju ha fått ett måndagsex, men självklart blir man besviken när det är första gången man prövar märket för vinterkläder.
  • Nifelheim

Jag köpte också Vikingskor till sonen i år. Brukar ha Ecco men hittade riktigt billiga Viking i Finland så det fick bli de. Jag tycker att båda märkena är superbra, men det blir nog tillbaka till Ecco nästa år igen eftersom de satt bättre på just sonens fötter (väldigt smala).

Tyvärr kan jag inte reklamera overallen för av någon dum anledning har jag kastat kvittot Att han blir kallt _tror_ jag beror på just den tvådelade funktionen (att den ser ut att vara tvådelad alltså). I "skarven" är den helt ofodrad nämligen vilket ju borde bli kallt om man ligger i leker i snön eller så.

Svar på tråden Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??