• Buspojkarna

Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??

Mina barn har det bästa av allt.

hestra och reima vantar
    reima huva i ull med windstopper för öronen
    Pop jacka och byxa
    Didriksson tignes overall
    Flecce underställ
    Ullsockor
    viking skor

Vintertid ska det inte snålas och barnen ska kunna vara ute några timmar utan att frysa. Mina barn är alltid varma och goa. Föskolan är superglada och brukar prata om mina barn när de rekommenderar andra föräldrar på vad de ska ha till barnen.

Sedan har vi även att kompletera med fleecefodrat regnställ och fodrade stövlar.

• Buspojkarna
    Nifelheim skrev 2010-12-02 13:28:48 följande:
    Var har du sett det testet? Länka gärna.
    Jag har nämligen köpt Didriksons i år för första gången. Har haft Pop förut, och jag är SÅ fruktansvärt besviken på Didriksons overallen. Han blir både kall och blöt igenom i den, det har ALDRIG hänt i Pop-overallerna. Inte ens när han legat i slask o vattenpölar och lekt. Jag tycker för övrigt att didriksons-overallerna inte alls är smala utan tvärtom, stora och oformliga
    Gå till butiken och reklammera den. Håller den inte tätt så är det fel på den.
  • Buspojkarna
    Stjärnstoft skrev 2010-12-03 12:22:09 följande:
    Hade en Didriksson till dottern förra året, hon blev blöt, frös ibland och den nöttes ut väldigt fort trots att det var så mkt snö och inte så mkt friktion som när det är barmark.
    I år har vi köpt 8840 Altitude till båda barnen och hittills ser de ut som nya trots ett par tvättar redan. Barnen klänger, klättrar och leker och jag kan inte se på overallerna att de används. Här har varit -20 grader när de varit ute och barnen har aldrig frusit trots att de inte haft väldigt mkt på sig undertill.
    Får väl utvärdera ordentligt när säsongen är över men hittills har jag känt mig mkt mkt nöjd med inköpet, trots att det var lite av en chansning att köpa ngt jag inte alls kände till sen innan.

Som  en parentes så valde vi i år att satsa lite mer på skorna också och köpte Vikingkängor.
    Barnen är så varma om fötterna att jag ska köpa ett par åt mig själv också :)
    jag är inte heller nöjd med didriksons overallerna. De blir bara använda på hösten och våren när det inte är så kallt. Aldrig mer. Men pop har riktigt bra vinterkläder.

Barnen har haft vikingskor i flera år i rad och nu gick jag och min man och köpte varsinna vinkingskor också. Är helnöjd. Varm och gosig om fossingarna när vi kommer in.
  • Buspojkarna
    Nifelheim skrev 2010-12-03 12:52:05 följande:
    Jag köpte också Vikingskor till sonen i år. Brukar ha Ecco men hittade riktigt billiga Viking i Finland så det fick bli de. Jag tycker att båda märkena är superbra, men det blir nog tillbaka till Ecco nästa år igen eftersom de satt bättre på just sonens fötter (väldigt smala).

Tyvärr kan jag inte reklamera overallen för av någon dum anledning har jag kastat kvittot Att han blir kallt _tror_ jag beror på just den tvådelade funktionen (att den ser ut att vara tvådelad alltså). I "skarven" är den helt ofodrad nämligen vilket ju borde bli kallt om man ligger i leker i snön eller så.
    Om du betalat med kort kan de ofta acceptera kontoutdrag.
  • Buspojkarna

här har vi haft kring -15-20 några dagar och då har ullsockorna åkt på och även fleece tröja i vanliga vinterjackan från pop. Minsta sonen har dubbeljacka och den är varmare, så han behöver inte nån extra under.

fleecebyxor har de inte behövt under.

Svar på tråden Hur kan man prioritera bort bra vinterkläder till barnen??