Inlägg från: J o a n n a |Visa alla inlägg
  • J o a n n a

Köpa hus i Stockholm, men var??

Jag är en söderortsperson och skulle jag flytta till hus så är det
    Älvsjö:  riktigt bra kommunikationer, busslinjer til de flesta söderorter och köpcentrum, pendel 6 min till stan, grönområde inom promneadavstånd, badplats/sjö inom gångavstånd osv. (men då blir det ett litet hur för 3,5 miljoner)
    Nacka: Bra busstrafik med många linjer ca 15 min utanför stan/slussen. Fina grönområden, bra köpcentrum/galleria.

• J o a n n a
    Argo skrev 2011-01-09 21:10:29 följande:
    Tyvärr. Det blir INGET hus för 3,5 miljoner i Älvsjö. Såg en massa slutpriser för ett tag sedan. Det billigaste rucklet till "skolåda" (ni vet den där varianten med 68+68 i biyta) kostade 3,6 miljoner. och då var det renoveringsbehov.

Det är bara för TS att gå in på Hemnet, välja Stockholm län, alla kommuner, hus/radhus och maxpris 3 miljoner (så har man tillgodo för en budgivning) så kan mana ex se att det finns ett radhus i Tullinge som ligger ute för 2,3 miljoner (fast det är nog egentligen "fel del" av Tullinge, tror jag):
    www.hemnet.se/beskrivning/1180035?r=2 

Alltså, det är över 1000 träffar på hus/radhus med utrop under 3 miljoner men det är svårt att veta hur alla områden är.

Orminge i Nacka är kanske OK?
    www.hemnet.se/beskrivning/1167864?r=2

Här finns visserligen en villa i Älsjö för 3 miljoner i utrop men lycka till med att få den att stanna under 3,5. Det där är en 3,7 - 4,1 miljoners-kåk.
    www.hemnet.se/beskrivning/1146576?r=2
    Oj då. Det var ett tag sen jag kollade villorna i Älvsjö.. Synd! Riktigt fint ställe att bo på annars (bor i br där själv, men önskar mig en villa/radhus)
Svar på tråden Köpa hus i Stockholm, men var??