• AnnaKatarina

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Här är en till i samma situation. Jag har också bestämt mig nu. Fyller 27 år i år. Resonerar som så att träffar jag Mr Right om några år så får han acceptera min situation och dela livet med mig och mitt barn. I annat fall är jag inte intresserad. Tycker inte att det här med kärnfamilj är så viktig.

Jag håller på med fertilitetsundersökningen just nu. Hoppas kunna besöka storkkliniken i april eller maj.

• AnnaKatarina
    moimama skrev 2011-03-08 20:07:23 följande:
    Vad rolig! Då kan vi följas åt.
    Får jag fråga vad du menar med fertilitetsundersöknign, måste du göra extra undersökningar?
    Ultraljud då menar du eller menar du något annat..?
    Har du haft ditt jounalsamtal än?

Tror det hette så i informationsmaterialet som jag fick från storkkliniken, dvs ultraljud och hormonprover. Jag misstänker att mina hormoner inte riktigt ligger på normala nivåer så det kändes ganska bra att testa det innan man sätter igång. Jag ska ringa och boka tid för journalsamtalet så snart jag fått klartecken på hormonproverna.

Spännande att du snart har det journalsamtal. Är jättenyfiken på hur det går till. Bor du nära Köpenhamn eller tar du det på telefon? Jag bor i Sthlm så för mig blir det via telefon. Funderar lite kring hur jobbigt det kommer bli med danskan men hoppas på att de talar tydlig skandinaviska eller att man får en svensk sjuksköterska. När planerar du att åka första gången?

• AnnaKatarina

Jo jag har tänkt sätta igång så snart jag vet att allt är normalt. Förhoppningsvis i april eller maj.

Har du berättat för omgivningen? De flesta jag har berättat för har varit positiva men min mamma håller fortfarande på att vänja sig vid tanken. Det är 6 mån sen jag berättade för mina föräldrar.

Det finns så otroligt mycket funderingar kring allt detta. Håller på att läsa på om föräldrapenning just nu. Vill ju kunna vara hemma 1,5 år i alla fall.

• AnnaKatarina

Vilken dröm att lyckas på första försöket och dessutom båda gångerna. Jag försöker intala mig att det kommer att ta 4 gånger men innerst inne hoppas jag förstås på första försöket. Det jobbigaste är ju resan till och från Köpenhamn varje månad. Har ingen lust att vara borta från jobbet heller.

• AnnaKatarina
    Grönögat skrev 2011-04-03 15:53:41 följande:
    Får jag hoppa in här med en fråga? Jag har redan ett barn (med en "riktig" man eller vad jag ska säga) vi är skiljda¨, jag är 32 och har alltid varit bestämd med att jag vill ha 2 barn. Tycker ni att det vore själviskt av mig att skaffa det andra barnet genom insemination när det första barnet har en "riktig" pappa? Är det orätt och ego mot det barn som i så fall blir till genom insemination? Vad tycker ni?
    Jag tycker inte det men jag är ju också för insemination för ensamstående kvinnor. Mitt resonemang är att barnet visserligen inte har en pappa men det får ju en mamma och ett syskon och troligtvis en massa andra personer som kommer älska det över allt annat.

Barn utan syskon stöter ju på samma problem så fort de börjar på förskolan för där möter de barn som har både en mamma och en pappa. Jag tror inte det är så stor skillnad faktiskt.

Blev lite rörigt och svårt att förklara hur man tänker. Du kan ju välja öppen donator också så har barnet i alla fall en möjlighet att träffa sin donator.
  • AnnaKatarina

Lycka till Mmmbop! Jag ska också åka den här veckan för första gången. Troligtvis i morgon eller på torsdag.

Jag gick till mama Mia, Avva. Fick också vänta 3 månader. De är så förstående där så det var skönt.

• AnnaKatarina

Jag fick min mens idag så det blev negativt även för mig. Jag kan inte åka i juni så nästa resa för mig blir i juli. Är inte så jättebesviken utan det här var mer som en "testresa" kändes det som men nästa gång ser jag gärna ett plus.

Jag kommer nog också säga något liknande som Mmmbop om saknandet av en pappa. Jag tror dock att omgivningen är mer positiv till barnet när det redan finns än de är när man bara pratar om att åka till Danmark och göra en insemination.

• AnnaKatarina

Jag betalar 5900 DKK för varje försök men sen är det ju tågresan ner, taxi fram och tillbaka till tåget för att slippa övernatta, Lönebortfall mm. Jag räknar med 10000 kr per gång och blir det billigare så blir jag glad.

• AnnaKatarina

Grattis Mmmbop! Jag hoppas jag kan skriva samma sak om en månad. Mitt andra försök blir i början på juli.

• AnnaKatarina

Nu har jag läst i det tysta ett bra tag. Jag var aktiv i den här tråden för länge sedan och nu skulle jag behöva hjälp av er.

Jag gjorde min tredje insemination för en månad sen som misslyckades. Nu till mitt problem. Förra månaden kom ägglossningen väldigt tidigt. Redan på dag 12. Brukar aldrig ha så kort cykel. Sen var mensen sen men det kan bero på att jag väntade så intensivt :) Den här månaden är ägglossningen sen istället. Idag är det dag 15 och inte minsta tillstymmelse till stegring på stickan. Jag är lite orolig att jag inte har ägglossning överhuvudtaget. Jag spolade äggledarna i onsdags. Kan det ha påverkat tror ni? Usch mycket frågor men jag har inga svar. Vill ju så gärna att det ska lyckas snart. Jag är 27 förresten för den som undrade här uppe.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!