• dendäranna

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej alla!

Jag är sprillans ny medlem här, men har smygläst ett tag. Jag har en son på drygt ett och har just påbörjat resan mot ett syskon till honom.

Jag har gjort två försök på Storken, ett i juli och ett i augusti. Det första misslyckades (så klart :), och hur det blev med försök nr två återstår att se. Dock har jag inga riktiga förhoppningar då jag ådrog mig en illa inflammation i livmodern och lades in akut i förra helgen, en dag efter inseminationen.

Någon annan som har liknande erfarenheter? Enligt läkarna är det sannolikt mina egna bakterier som letat sig in i livmodern, vilket de kan göra när man insemineras. Jag ringde Storken och de lät lite skärrade, men det verkar bara som om jag har haft en nedrans otur, grrr.

• dendäranna

Chockgravid - vilken fruktansvärd sak du gått igenom med din lille Max! Tack att du delade.

Mina erfarenheter från själva inseminationen i Danmark är bara positiv. Visst, det är ju en rätt omvälvande situation, men de barnmorskor och övrig personal på Storkkliniken som jag har mött har varit jättegulliga.

Mmmbop, jag minns faktiskt inte att de pratades om infektionsrisk men det gjorde det nig, bara att jag inte minns det. Tack för tumhåll by the way! Det jag funderar över också är att OM det har funkat, hur stor är risken att det blivit skador på fostret. Jag har haft nästan 40 graders feber i samband med infektionen, och det kanske påverkar.

Ja, ja, en sak i taget. Följer även tråden för dem som lovar att inte testa förrän tidigast BIM +2, testgalning som jag är ;P

• dendäranna

Just det, Chockgravid, Mama Mia Söder är toppen! Min BM hette Lotta och är en av dem som dragit igång regnbågsverksamheten. Vi fick t o m garanterad födsloplats på Danderyd BB då det begav sig :)

• dendäranna

Mmmbop - jag tror regnbågsverksamheten på Mama Mia har ett eget avtal med Danderyd BB. Jag födde där förra sommaren, i juli som var boommånad, och allt jag behövde göra var att ringa in i god tid, innan värkarna hade dragit igång på riktigt, så hade jag en plats då jag kom in ca åtta timmar senare. Men detta är som sagt endast om man är med i regnbågsverksamheten. De har visst kompetentutbildat sin personal där så det är nig därför!

• dendäranna

Mmmbop - hurra för Kub! Vad skönt att ha en sak mindre att oroa sig för. Regnbågsverksamheten var verkligen toppen, eller som en tjej sa, skönt att vi flator blir diskriminerade på ett positivt sätt för en gångs skull :D Vi fick besöka BB innan förlossning, provandas lustgas, ställa massa frågor och bekanta oss med lokalerna osv. Jag hade en jätteenkel och snabb förlossning och det var nog mycket tack vare att jag kände mig trygg och visste på ett ungefär hur allt skulle gå till, osv.

Idag har jag en massa molvärk och stickningar i nedre magen, men jag har fortfarande ställt in mig på att det är sviterna efter livmodersinfkammationen. Om en knapp vecka vet jag :/

• dendäranna

Mmmbop - ja, jag har hört att man kan känna och t o m få en liten blödning när ägget fäster! Jag kände inget sånt förra gången, och testade dessutom jättesvagt på typ BIM +5 har jag för mig, så jag verkar ha ganska låga hormoner och dåligt med 'känningar' rent generellt.

Jag är singel och flata, så två minoriteter i ett ;)

Hur gammal är du? Jag blir 35 i september och drömmer om tre barn. Får se om det hinns med!

• dendäranna

Mmmbop - Lilleman är 13 månader och egentligen är det lite lite tidigt att börja med syskon men jag räknar med att det tar ett tag. Fast en liten till är så klart välkommen närhelst han/hon behagar komma.

Det har så klart varit mycket det här året, men inte ohanterligt alls tycker jag. Ska dock tillägga att vi bor 15 min promenad till mina föräldrar och att de ställer upp med avlastning jättemycket.

• dendäranna

Miss Smilla - tumhåll!

Jag vill bara att denna vecka ska vara över så jag vet om det funkat eller ej. Visst vill jag allra helst att det har funkat men iom att jag blev sjuk och inlagd i samband med förra inseminationen så tror jag jag skulle oroa ihjäl mig för att ett ev foster skulle ha tagit skada :( Vet ni hur tidigt man kan göra UL-VUL för att fastställa t ex hjärtslag om det skulle bli aktuellt.

Usch, känner mig kluven, orolig, otålig... Känns som om jag inte kommer bli helt glad oavsett vad gravtestet visar nästa vecka (om inte mensen kommer igång då, vilke också kommer vara en besvikelse)

:/

• dendäranna

Miss Smilla - jag förstod vad du menade :) I em har det känts lite bättre och jag har verkligen haft fullt ös på jobbet och har inte kunnat tänka på så mkt annat :)

Mmmbop - jag har nog också hört det där om VUL och hjärtslag nånstans. Antar att om det har funkat och jag är orolig för men hos fostret (och förklarar varför) så tar man mig nog på allvar. Jag kände mig jätteväl omhändertagen sist jag var gravid.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!