• Vivann

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej. Jag hoppar gärna in här om det går bra. Jag var på vitanova förra året och fick en liten flicka som snart blir 1 år. Jag var på Storkkliniken 7 ggr men det tog aldrig, sen provade jag på Vitanova och där lyckades det direkt Jag tycker att båda ställena är helt kanon med underbar personal. I november ska jag börja försöka igen men denna gången kan jag inte göra lika många försök. De tyckte att det var konstigt att det tog så många försök innan det hände ngt så jag undrar om det är ngn som har några tips på vad man kan göra för att öka chanserna. Jag har hört lite om apiforce och B6 men vet inte riktigt vad som gäller. Oerhört tacksam för alla tips

• Vivann

Miss Smilla: Jag vet inte hur många gånger du inseminerats men jag tycker absolut att du ska byta donator. Jag inseminerades 7 ggr sen bytade jag donator och gjorde en dubbel insemination (2 dagar i streck) och då tog det direkt. Jag hoppas verkligen att du lyckas nästa gång

• Vivann

Carrebarre: Vad roligt att du ska börja i nov. Det ska jag också, precis som du måste jag slanka till mig lite. Vilken klinik ska du åka till?

• Vivann

Carrebarre: Jag har en dotter på snart 1 år och jag vill så gärna ha ett barn till. Om allt går vägen åker jag också över första helgen i november Det tog mig 8 försök innan jag blev gravid med min dotter men nu satsar jag på första försöket Ska köpa sån bogaroolja alla pratar om och se om det hjälper. Jag vill helst gå ner minst 7 kg till så här är det viktväktarna som gäller.

• Vivann

Jag gick på Storkkliniken i Köpenhamn först. Där gjorde jag 7 försök, sen bytade jag till Vitanova och där gjorde jag en dubbelinsemination som tog direkt. Så här stod det om Glandin (boragoolja): hjälper till att reglera hormonbalansen och därmed förbättra chansen till ägglossning, samt att livmoderslemhinnan blir tillräckligt tjock. Tänkte prova det och sen självklart folsyra. Jag har hört många där det lyckats på första försöket så jag hoppas att vi också gör det. Lycka till

• Vivann

Carrebarre: Det blir nog att jag gör en dubbel nu också eftersom det fungerade så bra förra gången. Jag fyller år i mitten av november så det hade ju blivit en underbar födelsedagspresent, precis som du sa

• Vivann

Usch ja det är svårt. Jag väntar till november för att gå ner lite mer i vikt och kanske öka chanserna men samtidigt känns det som att en månad hit eller dit. Jag hade nog åkt faktiskt

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!