Carrella skrev 2012-06-12 20:05:43 följande:
Så jäkla ledsen just nu...nyss när jag var på toa så hade tant röd kommit med besked!
Urklipp från min blogg: Lite tidigare än beräknat och en dag tidigare än vad jag någonsin fått mens förut. Mens värken är nu mer påtaglig men det ömma i brösten har inte släppt än. Livet är fan hopplöst! Känner mig just nu totalt krossad...nu när mensen verkligen kom så dog det där lilla lilla lilla hoppet jag hade kvar. Förväntan var så stor denna gång, och speciellt med tanke på att jag slutat röka och snusat. Jag är fan sämst, allt jag tar mig för misslyckas jag med.
Så här krossad har jag inte varit de andra gångerna jag misslyckats med inseminationerna. Inga höga tankar om mig själv just nu...
Usch vad tråkigt och jobbigt!! Jag lider med dig. Förstår dig till punkt och pricka. Vilken cykeldag är du på? Som sthlmsliv säger kan man ju blöda fast man är gravid så tappa inte allt hopp än! Vad kostar ivf i Danmark? Jag har också börjat fundera på det. Vad bra att du slutat med tobaken iaf, även om det inte blev nåt den här gången. Börja inte med det igen bara, även om du blir ledsen och besviken.
Tack Carrella men min undersökning idag gick inte bra. Mellanägget hade slutat växa (!), restägget måste bort sa gyn samt så såg han något han trodde var en polyp (har inte fått koll på vad det är men det kan stå i vägen när man vill bli gravid). Kroppen kan ta hand om det själv men annars får man skrapa (AJ!). Kliniken stänger ju snart så jag ska tillbaka i aug. Om det ser bra ut då ska jag köra på dubbeldos Pergotime sa han eftersom den dosen jag tog nu inte hjälpte alls
Om det inte ser bra ut kanske han då måste skrapa bort polypen i livmodern. Det vill jag inte vara med om!
Jag har också som sagt haft tankar på ivf, främst pga att i vårt fall måste inseminationen ske så exakt som möjligt för att det ska lyckas. Är så avundsjuk och irriterad
på alla par som kan ha sex varje dag medans vi får en ynka portion/cykel! Grrr! Det är verkligen ett mirakel om det lyckas bli nån bebis!!
Kram på dig Carrella! En dag är det din tur