• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

sthlmsliv skrev 2012-06-11 22:51:59 följande:
    Det var den gula linjen, den går till kungens nytorg eller vad den nu heter, jag tog den från flygplatsen och den gick raka vägen. Det var jättesmidigt:) Vad jobbigt ned VUL:et samtidigt kanske det har vänt nästa gång du kollar och han säger ÅK:)
    Tror inte att det är ngt, den molnande känslan alltså, det är toktidigt och jag fabricerar säkert. Jag har redan börjat planera för nästa resa. Tänkte bjuda med en kompis och stanna ngn dag i Köpenhamn, det är ju en väldigt mysig stad.

Carella: jag tror du testade lite tidigt. Ge det en vecka till, jag håller tummarna:) Själv ska jag testa den 21, så vi får se om det blir en glad elelr trist midsommar i år. Den 18:e skall jag till kvinnokliniken för att kolla om min cysta på äggledaren växt, undrar om de kan se ngt på VUL:et då? Om det skulle vara ngt alltså, då har det gått 13 dagar...

Nervigt:)
    Jag tror absolut att de kan se något då! Vad spännande!!
  • Månblomma
    baby2013 skrev 2012-06-12 15:39:47 följande:
    tyvärr blir det inget pluss för mig denna månad för mensen är på väg så den kommer nog i helgen eller i början av nästa vecka!lite senare i dag ska jag prata med mama mia om äggledarspolning om dom vet var man kan göra en sån.så det är bara och hoppas på ett pluss nästa månad.
    Så länge mensen inte kommit finns det fotfarande hopp !
  • Månblomma
    Carrella skrev 2012-06-12 20:05:43 följande:
    Så jäkla ledsen just nu...nyss när jag var på toa så hade tant röd kommit med besked! 

Urklipp från min blogg: Lite tidigare än beräknat och en dag tidigare än vad jag någonsin fått mens förut. Mens värken är nu mer påtaglig men det ömma i brösten har inte släppt än. Livet är fan hopplöst! Känner mig just nu totalt krossad...nu när mensen verkligen kom så dog det där lilla lilla lilla hoppet jag hade kvar. Förväntan var så stor denna gång, och speciellt med tanke på att jag slutat röka och snusat. Jag är fan sämst, allt jag tar mig för misslyckas jag med. 

Så här krossad har jag inte varit de andra gångerna jag misslyckats med inseminationerna. Inga höga tankar om mig själv just nu...

Usch vad tråkigt och jobbigt!! Jag lider med dig. Förstår dig till punkt och pricka. Vilken cykeldag är du på? Som sthlmsliv säger kan man ju blöda fast man är gravid så tappa inte allt hopp än! Vad kostar ivf i Danmark? Jag har också börjat fundera på det. Vad bra att du slutat med tobaken iaf, även om det inte blev nåt den här gången. Börja inte med det igen bara, även om du blir ledsen och besviken.

Tack Carrella men min undersökning idag gick inte bra. Mellanägget hade slutat växa (!), restägget måste bort sa gyn samt så såg han något han trodde var en polyp (har inte fått koll på vad det är men det kan stå i vägen när man vill bli gravid). Kroppen kan ta hand om det själv men annars får man skrapa (AJ!). Kliniken stänger ju snart så jag ska tillbaka i aug. Om det ser bra ut då ska jag köra på dubbeldos Pergotime sa han eftersom den dosen jag tog nu inte hjälpte alls Om det inte ser bra ut kanske han då måste skrapa bort polypen i livmodern. Det vill jag inte vara med om!

Jag har också som sagt haft tankar på ivf, främst pga att i vårt fall måste inseminationen ske så exakt som möjligt för att det ska lyckas. Är så avundsjuk och irriterad på alla par som kan ha sex varje dag medans vi får en ynka portion/cykel! Grrr! Det är verkligen ett mirakel om det lyckas bli nån bebis!! 

Kram på dig Carrella! En dag är det din tur
  • Månblomma
    baby2013 skrev 2012-06-14 19:43:52 följande:
    hej allihopa! vad jag hade fel testade negativt i måndags och har känt mig konstig ömma bröst,trött och svag mensvärk så jag tog nya test i dag och dom är positiva så jag är gravid!!!!!!!är i vecka 4 om jag räknat rätt jag är så lycklig :) hoppas ni andra också får pluss snart
    Stort grattis !!
  • Månblomma
    Carrella: 1%s chans kan vara allt som behövs Hoppas för din skull!! Ja,om inte polypen är borta i aug ber jag honom nog ta bort den. Känns så läskigt bara. Jag avskyr gynundersökningar vanligtvis och ser inte fram emot detta alls. Nåja. Det skulle ju öka chanserna iaf.

Ang ivf. Tack för länkarna!  Eftersom jag bara vill ha öppen donator går det alternativet bort för min del, båda klinikerna använder bara anonyma donatorer vid ivf.

Jag hoppas att det lyckas i aug/septembermed vanlig insemination. Förmodligen gör jag ett uppehåll med Familjeliv under sommaren, känner mig golvad och nedstämd efter sista vul:et och det blir bara plågsamt att att vara här. Men först tittar jag in då och då för att se hur det gick för dig Carrella, hoppasde konstiga blödningarna betyder bebis 

Glad sommar allihop!
  • Månblomma

Tack detsamma Carrella! Nu ska jag njuta av sommaren! Den där gamla äggblåsan som fanns sa gyn måste bort den också. Han sa att mensen kan ta bort den, annars har det visat sig att p-piller tar bort sådana,det räcker att äta p-piller i 3 veckor. Hm. Funderar på om jag ska äta det 3 veckor nu eller om jag ska vänta till augusti? Äter jag dem i sommar kanske den försvinner så att jag förhoppningsvis kan köra igång i aug. Om jag kommer dit i aug och den är kvar tror jag han kommer rekommendera mig att äta dem då i 3 veckor, vilket betyder att till nästa insemination lär det dröja ännu längre. Jag har "gamla" p-piller hemma som jag kan börja med. Hm. När planerar du att göra ivf Carrella? Kram o trevlig sommar

• Månblomma
    Stockholmsinnerstad skrev 2012-06-16 08:21:23 följande:
    Hej!
    Jag startade min IVF behandling i måndags. Skönt att mycket kan skötas från Sverige. I dag ska jag på ultraljud efter Gonal-F sprutor för att se hur många follikar jag har och hur stora de är inför planerad ägguttagning :) 
    Vad spännande! Åker du till Danmark för själva ivf:en sen? Lycka till!
  • Månblomma

Glad midsommar allihop!

Minns ni det jag skrev om att gyn hade sagt att om äggresten inte försvinner av sig själv kan jag äta p-piller i tre veckor. Jag kollade inte om det gäller även minipiller (det är det jag har hemma), Någon som vet? Borde ringa honom nästa vecka innan de stänger och fråga. Känns dumt att strula med kroppens ägglossning nu och blanda in en massa hormoner fast det är ju även dumt att dyka upp där i aug, kanske få börja med piller då och vänta med inseminatio till oktober eller nåt! Äsch, lika bra att ringa och fråga. Kan ju säkert få recept på kombinerat p-piller annars som jag bara åker dit och hämtar. Hur som helst, ha en skön midsommar allihop!!

• Månblomma
    finskorpan skrev 2012-06-25 16:23:16 följande:
    idag var BIM å testet sa tydligt och klart: inte gravid.... så alla "symptom" jag haft har antingen varit inbillning eller resultatet av något annat - för mycket jobb kanske...
    Men din mens har inte kommit väl? Isf är det inte kört än! Men jag förstår din besvikelse! Det är så jobbigt när man upplever sig ha graviditetssymtom och testet bara lyser negativt, grrr. Fortsätt hoppas dock!
  • Månblomma
    Finskorpan, hur har det gått? Håller tummarna

Äntligen semester!!

Jag var hos gyn idag. Jag ringde i måndags och bollade med en barnmorska om p-piller under några veckor eller inte för att få bort äggblåsan. Hon tyckte också p-piller var en bra idé om cystan (gamla äggblåsan) var kvar. Till min stora lycka var den borta ! Jag ska avvakta två cykler för att se om polypen kan försvinna med mensen så nästa insemination kan ske först i september (eller i värsta fall oktober om jag måste få polypen bortskrapad- AJJJJ!). Känns ok trots allt (jag som inte ville vänta tills augusti ens...). Då hinner jag spara ihop lite pengar hoppas jag (om inte jag och min dotter gör åt allt under semestern nu... ) Men jag är helt övertygad om att det blir en försommarbebis född år 2013!!! Nu snart ÄR det vår tur tjejer!! 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!