• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Finskorpan: Har du tagit morgontempen efter äl? 19 höga temperaturer efter ägglossningen brukar betyda graviditet

• Månblomma

Även om mensen är oregelbunden brukar ju fasen efter äl till mens vara ungefär lika lång varje månad. Det är ju inte säkert att du fick ägglossning, det vet man ju tyvärr aldrig (vilket är anledningen till att jag kommer använda ägglossningsspruta i fortsättningen). Men ett sent pluss kan ju å andra sidan betyda att ägget fastnade sent i livmoderväggen och kroppen därmed sent började producera hormonerna. Än finns det hopp

• Månblomma
    Stockholmsinnerstad skrev 2012-07-05 01:13:13 följande:
    Jag har plussat men först efter att jag lämnat insemination och gått över till IVF. Plus på första försöket :)
    Grattis !!
  • Månblomma

Hoppas det tar sig denna gången sthlmsliv!

Finskorpan:
    Vad synd! Trodde och hoppades på sent pluss för dig! Kanske finns nån bra gyn där du bor som kan utreda dig sas?

• Månblomma
    finskorpan skrev 2012-07-07 22:44:07 följande:
    jag ska se om jag nu får mens om 13 dagar. isåfall kanske jag bara skippar mens ibland... men det är svårt att veta när i så fall. Men kommer den så ska jag nog åka och göra ett försök till innan jag börjar utredning - det kan ju faktiskt vara stressrelaterat just nu. men från å med måndag blir det lugnt ett tag. Solig

Kan ju vara tacksam att jag fick iden att ta ett ÄL-test i torsdags annars hade jag missat det och fortfarande gått å grunnat om jag var gravid eller inte. 
    Ja, verkligen tur att du gjorde det!
    Och som du säger, kan ju vara stressrelaterat. Hoppas det!
  • Månblomma
    Vinci10 skrev 2012-07-14 13:02:59 följande:
    Hej tjejer! Den 3/7 tittade min lilla flicka ut, 3 veckor tidigare. 3540g och 52 lång. Nu har man fullt upp med en underbar men trotsig kille och en liten princessa som gillar att vara vaken om nätterna Grattis till er som blivit gravida och lycka till ni försökare! Glad sommar allesammans. Soliga hälsningar från Vinci
    Stort grattis!!! Vad härligt!!
  • Månblomma
    Hbg33 skrev 2012-07-17 06:55:07 följande:
    Hej alla..
    Här går det framåt, v 33 idag. Jag mår rätt bra och ska inte klaga, hur harni andra det?
    Fick en sån fin bild på lilla räkan sist vi va på UL. Hon va snäll och bjöd på några minuters 3D :)
    Har ni också fått 3D kanske? Helt otroligt vad man kan se alltså!
    Ha en fin dag alla.

Wow! Vad häftigt! 3D fanns nog inte när jag väntade min dotter När nästa insemination lyckats ( ) och jag är långt gången som du ska jag också försöka få sådant ul, åh så häftigt! Fin bebis du har där Hbg33 Grattis! Tänk vad tiden har gått fort! Redan v 33! Vet du om det är en kille eller tjej?
  • Månblomma
    Carrella:  Jag förstår precis hur du känner det. Min granne har försökt på naturlig väg under tiden jag gjorde försök och slutligen lyckades det för henne. Jag är givetvis glad för hennes skull men också så himla avundsjuk. Men vi måste tro att vi också kommer lyckas Carrella! Trist att det dröjer ett tag för din del men bra med tanke på ekonomin. Skönt också att komma iväg på en resa! Sommarvädret i Sverige är ju inte mycket att hurra för i år tyvärr. Har själv lust att åka iväg nånstans men har inte råd. Jag ska på vul påmåndag för att se om polypen är borta. Är den det åker jag så snart det går. Om inte måste jag skrapa bort den först innan jag kan göra nytt försök i Danmark.

Jag är som ni nog vet själv med min dotter sedan födseln (i princip) och har tidigare haft två förhållanden (sedan hon föddes alltså) som jag dock brutit upp ifrån. Jag känner mig så himla misslyckad på kärleksfronten!  Jag vill egentligen inte ha någon man (och jag vågar definitivt inte få barn med någon efter vad jag varit med om) men på något sätt avundas jag ändå dem som har hela paketet sas. Jobbigt. Hur ska min dotter (och kommande syskon ) få bra förebilder vad gäller relationer om hon har en singelmamma hela uppväxten?Men jag kan ju inte börja dejta för hennes (deras) skull. Hur har ni andra det? Jag menar, vill ni ha barn själva för att den rätte inte dykt upp eller vill ni ha barn själva oavsett? Hade ni hellre fått barn i ett förhållande menar jag?  Brottas med många tankar just nu. Inga som påverkar mitt inseminationsbeslut, jag vill ha barn själv, men är även inne i en konstig period:-P
  • Månblomma

Hej på er!
    Jag var på gyn på  fm idag men polypen var fortfarande kvar så jag fick en tid till på em så nu har de skrapat bort den. Lika bra att få det gjort. Samtidigt som han såg polypen konstaterade han också att jag idag på dag 11 hade en stor och fin äggblåsa... Surt att inte kunna åka nu men får vänta (och spara pengar!!) till nästa cykel. Då blir det dubbel Pergotime-dos (tror jag), ägglossningsspruta och insemination! Längtar!! Nu jäklar SKA det ta sig! Gyn sa att det var bra att vi tog bort polypen nu, var tydligen ganska stor och kan ha hindrat befruktning efter mina tidigare inseminationer. Känns skönt att vara tom i livmodern så att det befruktade ägget kan sätta sig var som helst nästa gång

Carrella: Jag skulle också vilja göra ivf men jag har helt enkelt inte råd Jag fyllde 35 i mars och hinner heller inte vänta på den rätte. Tvivlar på att han ens existerar. En kollega till mig rådde mig att börja dejta tjejer istället Kanske jag borde göra, förhållanden med män har inte funkat bra för mig hittills!! Hur som helst, kärleken får vänta, nu är det bebis som gäller!

• Månblomma
    Carrella: Om du behöver eller vill bolla några deppiga tankar (eller andra tankar) med mig kan du bara skicka mig ett meddelande. Bara så du vet
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!