Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Finskorpan: Har du tagit morgontempen efter äl? 19 höga temperaturer efter ägglossningen brukar betyda graviditet
Finskorpan: Har du tagit morgontempen efter äl? 19 höga temperaturer efter ägglossningen brukar betyda graviditet
Även om mensen är oregelbunden brukar ju fasen efter äl till mens vara ungefär lika lång varje månad. Det är ju inte säkert att du fick ägglossning, det vet man ju tyvärr aldrig (vilket är anledningen till att jag kommer använda ägglossningsspruta i fortsättningen). Men ett sent pluss kan ju å andra sidan betyda att ägget fastnade sent i livmoderväggen och kroppen därmed sent började producera hormonerna. Än finns det hopp
Hoppas det tar sig denna gången sthlmsliv!
Finskorpan: Vad synd! Trodde och hoppades på sent pluss för dig! Kanske finns nån bra gyn där du bor som kan utreda dig sas?
Hej på er!
Jag var på gyn på fm idag men polypen var fortfarande kvar så jag fick en tid till på em så nu har de skrapat bort den. Lika bra att få det gjort. Samtidigt som han såg polypen konstaterade han också att jag idag på dag 11 hade en stor och fin äggblåsa... Surt att inte kunna åka nu men får vänta (och spara pengar!!) till nästa cykel. Då blir det dubbel Pergotime-dos (tror jag), ägglossningsspruta och insemination! Längtar!! Nu jäklar SKA det ta sig! Gyn sa att det var bra att vi tog bort polypen nu, var tydligen ganska stor och kan ha hindrat befruktning efter mina tidigare inseminationer. Känns skönt att vara tom i livmodern så att det befruktade ägget kan sätta sig var som helst nästa gång
Carrella: Jag skulle också vilja göra ivf men jag har helt enkelt inte råd Jag fyllde 35 i mars och hinner heller inte vänta på den rätte. Tvivlar på att han ens existerar. En kollega till mig rådde mig att börja dejta tjejer istället Kanske jag borde göra, förhållanden med män har inte funkat bra för mig hittills!! Hur som helst, kärleken får vänta, nu är det bebis som gäller!