• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Mmmbop

Haha, minoriteterna kanske tar ut varandra?

Jag fyllde 31 år i år, jag har nog inte funderat på fler än. Får börja med den här första och se hur det går =) Någon gång kanske jag tom skaffar barn på "vanligt sätt" om jag skulle springa på min drömsnubbe framöver (innan jag blivit för gammal).

Tre =) Det är starkt jobbat när man är själv! Hur gammal är din första?

• dendäranna

Mmmbop - Lilleman är 13 månader och egentligen är det lite lite tidigt att börja med syskon men jag räknar med att det tar ett tag. Fast en liten till är så klart välkommen närhelst han/hon behagar komma.

Det har så klart varit mycket det här året, men inte ohanterligt alls tycker jag. Ska dock tillägga att vi bor 15 min promenad till mina föräldrar och att de ställer upp med avlastning jättemycket.

• Fröken Smilla
    Toknorskan skrev 2011-08-22 17:31:04 följande:
    Bruger på danska är samma som använder på svenska
    Jo danska kan jag, men det var mer innebörden jag var ute efter

Jag har dock snackat med kliniken och det är inget som berör mig. Handlar om att det innan var gratis men kostar nu... fast för svenskar kostar det ju alltid

Håll tummarna nu allihopa för att ÄL kommer som den ska i slutet av nästa vecka! Då kilar jag över till DK!!
  • dendäranna

Miss Smilla - tumhåll!

Jag vill bara att denna vecka ska vara över så jag vet om det funkat eller ej. Visst vill jag allra helst att det har funkat men iom att jag blev sjuk och inlagd i samband med förra inseminationen så tror jag jag skulle oroa ihjäl mig för att ett ev foster skulle ha tagit skada :( Vet ni hur tidigt man kan göra UL-VUL för att fastställa t ex hjärtslag om det skulle bli aktuellt.

Usch, känner mig kluven, orolig, otålig... Känns som om jag inte kommer bli helt glad oavsett vad gravtestet visar nästa vecka (om inte mensen kommer igång då, vilke också kommer vara en besvikelse)

:/

• Fröken Smilla
    dendäranna skrev 2011-08-24 08:23:17 följande:
    Miss Smilla - tumhåll!

Jag vill bara att denna vecka ska vara över så jag vet om det funkat eller ej. Visst vill jag allra helst att det har funkat men iom att jag blev sjuk och inlagd i samband med förra inseminationen så tror jag jag skulle oroa ihjäl mig för att ett ev foster skulle ha tagit skada :( Vet ni hur tidigt man kan göra UL-VUL för att fastställa t ex hjärtslag om det skulle bli aktuellt.

Usch, känner mig kluven, orolig, otålig... Känns som om jag inte kommer bli helt glad oavsett vad gravtestet visar nästa vecka (om inte mensen kommer igång då, vilke också kommer vara en besvikelse)

Så känner jag mig också för tillfället... Men jag har bestämt mig
  • Mmmbop
    dendäranna skrev 2011-08-24 08:23:17 följande:
    Miss Smilla - tumhåll!

Jag tror helst inte man gör VUL före vecka 7-8 för att vara säker på att se hjärtslag så föräldrarna/mamman inte blir mer orolig än nödvändigt. Mig tog dom inte emot förens jag var i 7+6. Men tydligen kan man, med bra UL-utrustning och duktig doktor, se hjärtslag redan i vecka 6.
  • Fröken Smilla
    Fröken Smilla skrev 2011-08-24 18:34:00 följande:
    Så känner jag mig också för tillfället... Men jag har bestämt mig
    åh klantade mig... menade ju inte så!

Läste helt fel... tänkte mer på att jag har varit lite orolig för om mitt beslut är rätt.
    Förstår självklart att du är orolig på ett annat sätt och av andra anledningar Dendära!!
  • dendäranna

Miss Smilla - jag förstod vad du menade :) I em har det känts lite bättre och jag har verkligen haft fullt ös på jobbet och har inte kunnat tänka på så mkt annat :)

Mmmbop - jag har nog också hört det där om VUL och hjärtslag nånstans. Antar att om det har funkat och jag är orolig för men hos fostret (och förklarar varför) så tar man mig nog på allvar. Jag kände mig jätteväl omhändertagen sist jag var gravid.

• Furstinna

Vill bara önska er alla lycka till och grattis till er som fått plus.

• Fröken Smilla

Bra, men inte ens ditt nick fick jag rätt Har haft en ganska knasig dag idag. Är lite småsnurrig hehe, tror nervositeten börjar närma sig...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!