Annaloo skrev 2011-08-31 13:26:01 följande:
Hejsan!
Jag vet ärligt talat inte om jag skrivit i tråden förut eller om jag bara favoriserat den, men detta är iaf jag
Fyller 41 i november, har världens goaste son på 3 år, tillsammans med världens märkligaste man som sedan en dryg vecka är mitt ex
Vi har varit på väg ifrån varann länge, och jag hade mitt journalsamtal med Storkkliniken i november förra året, men av olika anledningar bestämde jag mig för att avvakta lite till. Nu är det iaf dags att ta tag i planerna igen, och att kontakta kliniken och dubbelkolla att jag fortfarande finns i rullorna (de sa att jag kunde dyka upp när som helst inom ett år från journalsamtalet).
OM jag bara kan få tummen ur och göra slag i saken så bör jag åka någon gång v38.
Jag har även en kompis som plussade på fjärde försöket hos just Storkklinik och har bf i mitten av december.
Hej!
Jag är ny i tråden
och har lite liknande sits som du Annaloo. Är 39 år, har en son på 2,5 år. Strulig pappa, men han träffar sin son regelbundet.
Och jag vill så GÄRNA ha ett barn till!!! Hur 17 ska jag ens hinna träffa någon man, och ännu svårare, en man som jag vill ha barn med? Vid det laget är jag väl 50... som småbarnsförälder kryllar det inte heller av tillfällen att dejta, iaf inte när man är barnfri en kväll i veckan och då oftast jobbar.
Så, jag funderar allvarligt på insemination i Danmark, men jag tvekar också....
Hur ska jag få tiden att räcka till? Pengarna? Hur tänker ni andra med barn som vill ha ett till, klarar ni att jobba heltid? Jag jobbar skift och gör det inte! Jag vill så gärna, men vill inte sätta mig i en "dum" sits
Men vänder jag på det så spelar ingenting någon roll, bara jag får ett barn till, så starkt känns det.
En annan sak-Danmark, hur mkt kostar det per gång? Hur mycket är ni andra beredda att lägga ut?
Kom gärna med synpunkter, jag är villrådig och längtande...