• Annaloo

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Månblomma: Välkommen! Det sved lite när sköterskan satte i katetern, men i övrigt kändes ingenting. Skum känsla att det gick så fort... Idag känns det mest overkligt Jag har en kompis som ska till Stork nästa vecka för första gången (syskonförsök på hennes fru), och en annan kompis som väntar storkbebis i december (tog sig på fjärde försöket).

Carrebarre: Allt gick bra, och sköterskan sa att det såg jättebra ut - precis rätt tidpunkt att döma av sekret o sånt...   Efter inseminationen flög jag hem och gick direkt på AW där en tvåveckors bebis var med. Såååååå sugen nu
  • Annaloo

Miss Smilla: Håller tummarna för att det kommer när det ska.

Ego: Kan det fästa på dag 4? minispottings tidigare idag... HUR ska jag lyckas hålla mig från sinnessjukt symtomletande?  

• Annaloo

Miss Smilla: 4 oktober. Jag har iofs massor av annat att sysselsätta mig med, så förhoppningsvis så kan jag ta det lugnt åtminstone en vecka till...

• Annaloo

Miss Smilla: Sköterskan som inseminerade mig sa att det är rätt vanligt att ÄL blir ett par dagar sen de första gångerna pga nervositet. I mitt fall var det inget problem eftersom jag inte hade bestämt mig förrän jag såg den glada gubben Svårt att säga om det är värt att åka på dag 2 efter utslag... Jag skulle nog göra det, för äkerhets skull...

Månblomma: Jag har vänner som sagt till sina barn att de skaffade en till just därför att det stora syskonet är så fantastiskt att de ville ha en till sån Det tänker jag köra stenhårt på! TEsterna är negativa tills de är positiva, däremot är andrastrecket oftast starkt dagarna före äl, men det kanske är en slump...

Ego: tre dagar till TD, men vem räknar... Har faktiskt lite annorlunda symtom än jag brukar men vågar inte tro på det. Storks statistik säger att kvinnor i min åldersgrupp blir gravida på 11-12 försök i snitt...

• Annaloo

Miss Smilla: Jag tror inte att det behöver betyda något alls faktiskt - ibland har man en väldigt kort stegring men jag har aldrig hört att det på något sätt korelerar till äggens kvalitet eller så...

Månblomma: Det där är jättesvårt... Jag tempade innan jag blev gravid andra gången (tre grav = två tidiga mf och ett barn) och då tycktes det vara två dygn mellan utslag och temphöjning. Pga det trodde jag att äl inföll två dygn efter utslag, men när jag blev gravid tredje gången så stämde det inte alls... Det är möjligt att det ändrats efter andra mf, annars kommer min tempökning inte direkt efter äl... Försök få en eftermiddagstid på dag 2!

• Annaloo

Miss Smilla: Vad härligt!!! Då är det "bara" att vänta två veckor nu då...

• Annaloo

Carrebarre: TD imorgon... Pendlar mellan hopp och kallt konstaterande att det är osannolikt, men jag har faktiskt en del symtom... Fast jag vet sen förra svängen att jag är bra på att frammana dem... I morgon bitti är det iaf dags

• Annaloo

Månblomma: Jag ser det så här. Jag skaffar ett barn utan pappa, och sen letar jag rätt på världens bästa pappa till det barnet. Jag har flera män i bekantskapskretsen som säger att de nog aldrig hade vågat ta steget att skaffa barn, men när de inte var tvungna så blev det så mycket lättare. De visste att de hade ett val, och när de väl gjort valet så hade de inga problem att hålla sig till det.
    Och OM jag inte hittar någon pappa så har jag iaf fördelen framför ensamma mammor med ointresserade pappor att jag aldrig behövt leva med besvikelsen att pappan inte ville ta hand om barnet.
    Jag tror att jag har något att ge, och att min son kommer att bli en suverän storebror. Jag har manliga vänner som kan vara förebilder och jag är säker på att det kommer att bli bra, hur det än blir.

• Annaloo

Jag kan faktiskt inte tro att det är sant, men jag är gravid

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!