• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-20 21:02:28 följande:
    Svart te innehåller tein, temotsvarigheten till koffein. Livsmedelsverket rekommenderar ett maximalt intag av 300 ml kaffe eller 600 ml te per dag. Grönt te är inte bra för celldelningen enligt min akupunktör och ska därför inte drickas av gravida. Rött te är nog bäst eftersom det inte ens är te =) Var det jag körde med första 12 veckorna iaf
    Tack för infon! Undrar vad som sägs om vitt te (ljuvligt gott)...

Jag fortsätter med kaffe, men drar ner till max en kopp om dagen, ca 3-4 i veckan.
  • Mmmbop

De studier som kunnat påvisa någon negativ effekt av kaffe (missfall) har bara kunnat påvisa det om kvinnan druckit fem koppar kaffe eller mer per dag. Så din konsumtion är nog väldigt rimlig =)

• Fröken Smilla

Tack Drar nog ner mer om jag plussar... Men än så länge njuter jag av mina koppar kaffe

• Carrella

Jag älskar kaffe och drack minst en kanna kaffe varje dag men nu dricker jag bara 2 koppar per dag Glad 

Miss Smilla; jag har bara en 1:a med stort kök och så är  den rymlig annars också, så har gott om plats. Jag bor i ett bra område så hoppas på att det ska bli ledigt en trea snart här. Men ska börja leta på allvar när jag plussar. 
    Men va tråkigt med din vän, att han ska flytta!!  Obestämd Men ni hittar nog på nåt så ni kan träffas iaf =) 

• Annaloo

Hej hopp! Hemma igen efter första inseminationen Det känns jättekonstigt att det verkligen har hänt! På riktigt! Nu är det "bara" att vänta två veckor och sen börja planera nästa resa...

• Månblomma

God morgon allihop!
    Jag har kikat in här några gånger förut men inte kommit mig för att skriva något men nu är det dags GladJag har blodprover och journalsamtal avklarade och väntar nu bara på nästa äl, sedan bär det av mot Storkkliniken Skrattande
     Jag är 34 år, har en dotter på drygt 6 år (som jag fick på vanlig  väg sas men som inte har en pappa i sitt liv, lång historia) och vill nu skapa ett syskon till henne Hjärta.
    Kul att så många är på G här Glad!

Annaloo: Hur kändes inseminationen?  Gjorde det något ont? Lycka till!

Och lycka till till alla oss andra med som väntar på insemination och kommande + Skrattande

• Carrella

Annaloo; Nu håller vi tummarna!! Skrattande Gick allt bra?
    Det kommer att bli 2 låååånga veckor av väntande...men vi finns här o stödjer oavsett utgång! Men självklart hoppas vi på ett starkt och fint PLUS om ett par veckor!! Skrattande

Månblomma; Välkommen! Glad Va kul att ett syskon är på väg att bli till! Och hoppas att ÄL kommer snart så att du får åka ner och göra första inseminationen Glad Jag själv väntar just nu på att mensen ska komma och vara förbi så jag kan börja testa för ÄL igen. Och vem vet kanske bär det iväg redan i oktober men har planerat att åka i november ( på min födelsedag :P). Men nu så är jag så laddad att det känns väldigt långt till november. 

• Annaloo
    Månblomma: Välkommen! Det sved lite när sköterskan satte i katetern, men i övrigt kändes ingenting. Skum känsla att det gick så fort... Idag känns det mest overkligt Jag har en kompis som ska till Stork nästa vecka för första gången (syskonförsök på hennes fru), och en annan kompis som väntar storkbebis i december (tog sig på fjärde försöket).

Carrebarre: Allt gick bra, och sköterskan sa att det såg jättebra ut - precis rätt tidpunkt att döma av sekret o sånt...   Efter inseminationen flög jag hem och gick direkt på AW där en tvåveckors bebis var med. Såååååå sugen nu
  • Mia therese

jag med =) lycka till!

min kompis som fick bebis för en månad sen är på mig och tjatar...hade hon fått bestämma så hade jag redan varit gravid :P men efter 30-årsdagen har jag sagt tidigast eftersom jag inte är helt säker på hur det ser ut med jobb och så de kommande månaderna. jobbar som fastighetsmäklare och branchen är inte allt för rolig just nu.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!