Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Tack
Tack
Min son är 3, om bebis stannar är bf 11 juni.
Det tog nästan 2 år, 2 mf och en bortopererad äggledare att få till sonen, så att jag skulle plussa på första försöket känns helt overkligt :)
Båda mf startade v5+0, så närmaste veckan blir intressant ;)
Härligt Carrebarre!!! Lycka till!
Carrebarre: Härligt!!! Hur kändes det? Nu är det "bara" att vänta de där två veckorna...
Månblomma: Precis! Hur svårt kan det vara!?!?! Mina föräldrar har alltid tutat i mig att det är jättesvårt att köra i Stockholm så den känslan sitter djupt rotad i mig. Eller gjorde ända tills jag kom på att jag ju faktiskt kört bil genom centrala Stockholm fem dagar i veckan i nästan ett år... Det är bara att ta det lugnt och inte låta sig stressas av andra! Känner inte till Malmö, men jag tror inte det ska vara några problem!
Carrebarre: Eller hur! När jag satt på tåget till Kastrup efteråt kom jag på mig själv med att tänka "Jag har varit i Köpenhamn och storshoppat. Jag har shoppat 40 miljoner spermier, och den kvantiteten har jag aldrig kommit i närheten av förut" Sen satt jag och fnissade för mig själv resten av den resan
Månblomma: Hoppas du är på väg nu (såvida du inte behöver mer betänketid förstås)! Säger som de andra, är man någonsin helt redo egentligen? Lycka till!
Månblomma: Jag hade liknande tankar innan jag åkte, det var något som bara tog emot och jag kunde inte förklara varför. Jag ställde frågorna "vill jag ha ett barn till?" och "tror jag att det är bra för min son att få ett syskon?" och då svaret var ett tvärsäkert JA på båda bestämde jag mig för att det var min inbyggda "allt nytt är lite jobbigt" som slagit till och åkte ändå. Jag är glad att jag åkte. Visst händer det att jag undrar vad jag gett mig in på, men då alternativet - att inte skaffa ett barn till - är sämre så tvivlar jag inte på att jag gjort rätt. Jag fyller ju 41 om 6 veckor, så jag har ingen tid att vela på, det är syskon nu eller syskon inte som gäller
Jättebra idé tycker jag!
I startgroparna
Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt
Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011 - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
Gravida
Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt
Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket.
Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik
Jag såg på "Drömmen om ett barn" igår, och reagerade på att singeltjejen fick en lista över donatorer att välja mellan. Eftersom de sa att hon går på Stork och varken jag eller min kompis som gått där fått någon lista eller ens information om donatorn som använts, så blev jag förvånad...
Har ni fått listor att välja från?
Jag fick önska hårfärg, ögonfärg och längd, och till min kompis sa de att de inte har information om donatorn eftersom de får doserna utifrån...