• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annaloo

Månblomma: Jag hade liknande tankar innan jag åkte, det var något som bara tog emot och jag kunde inte förklara varför. Jag ställde frågorna "vill jag ha ett barn till?" och "tror jag att det är bra för min son att få ett syskon?" och då svaret var ett tvärsäkert JA på båda bestämde jag mig för att det var min inbyggda "allt nytt är lite jobbigt" som slagit till och åkte ändå. Jag är glad att jag åkte. Visst händer det att jag undrar vad jag gett mig in på, men då alternativet - att inte skaffa ett barn till - är sämre så tvivlar jag inte på att jag gjort rätt. Jag fyller ju 41 om 6 veckor, så jag har ingen tid att vela på, det är syskon nu eller syskon inte som gäller

• Carrella

Månblomma: Bra att du inte gjorde nåt som du inte 'r redo för, kanske ska du inte tänka nästa månad gör jag det utan lägg det lite på is fortsätt testa för äl och när det kommer en äl där du känner att du är redo så åk då. Men jag tror inte att dina tankar som du har kommer att försvinna till nästa månad de kanske mildras men de försvinner inte helt.
    Så mitt råd är att ta det lugnt. Och kanske är inte insemination något för dig det är något du måste fråga dig själv också. 

Jag var egentligen aldrig tveksam till att göra inseminationen, där emot fick jag lite ångest över hela föräldraskap grejen, kommer jag att klara det?! Men det var bara nerverna som spökade för att det började närma sig, jag vill verkligen det här, jag har längtat efter ett barn så länge... 

• Mia therese

här är en som inte kommit så långt som att åka till danmark än. men har lyckats pricka in en ÄL med stickorna för första gången sen jag slutade med p-piller i maj....Liten lycka =) får hoppas att man blir mer regelbunden nu. Man vill ju vara säker på att det är ÄL när man väl åker =)

• Månblomma

Välkommen Mia thereseGlad!

Carrebarre:  Jag tror du har rätt, tankarna kommer nog inte försvinna eftersom inte omständigheterna runtom inte ändras men jag tror,och hoppas, att allt positivt vinner sas och att jag snart är helt redo (eller så redo som jag kan bli) och åker. Jag siktar faktiskt in mig på november

Annaloo: Jag hoppas att det mest är en rädsla som kommer ge med sig. Jag vet ju också att jag vill ha ett barn till och att min dotter ska få ett syskon. Att en pappa inte kommer finnas med i bilden är mest skönt med tanke på allt strul min dotter och jag gick igenom pga hennes biologiska pappa (om man får tänka så egoistiskt..).

Bra män som varar i längden växer inte på träd direkt så att jag kommer få göra en insemination om jag vill få fler barn är oundvikligt sas, gäller bara att jag lyckas se att fördelarna med det är fler än nackdelarna. Jag längtar verkligen efter att bli gravid igen och få ett nytt litet liv hos ossGlad.

• Mmmbop

Skönt att det börjat lägga sig lite månblomma, nästa månad blir alldeles utmärkt tror jag =)

Ska vi starta någon form av BIM/gravlista?

Typ....

Hjärta I startgroparna
    Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt

Plus Gravida
    Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt

Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket. 

• Carrella
    Mmmbop: jag tycker det är en jätte bra idé! Glad 

Hjärta Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör

Jag har haft sedan igår molvärk precis som mensvärk, igår var det mer intensivt och idag har jag känt det lite till och från. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Och kan inte minnas att jag brukar ha värk mellan äl och mens i vanliga fall. Tänk om jag har fått nån infektion? Tycker att det är lite väl tidigt för att få gravid symtom...eller hur? 
  • Annaloo

Jättebra idé tycker jag!

Hjärta I startgroparna

Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör

Plus Gravida

Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik

• Fröken Smilla

Månblomma:

Helt rätt beslut du tog! Förstår att det måste kännas jättesvårt. Har du nån du kan prata med?

Här känner jag att mensen är på gång. Det känns precis som förra gången och jag kände precis jobbig mensvärk. Den dyker upp inom några timmar Men jag är helt förberedd och kommer självklart bli besviken men det är väntat. Och jag känner mig mentalt mycket bättre! Lägger ändå till mig i listan.

• Fröken Smilla
    Jättebra idé tycker jag!

Hjärta I startgroparna

Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
    Miss Smilla - försök nr 2 (3/10 2011) BIM ca 15/10 2011 (förmodligen tidigare)  Gyn Grønlund

Plus Gravida

Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik
  • Nyårsmamma

Har ar en som lyckats med insemination och numera ar mor. Haller tummarna for er allesammans!! 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!