• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla
    Nyårsmamma skrev 2011-10-10 22:34:46 följande:
    Har ar en som lyckats med insemination och numera ar mor. Haller tummarna for er allesammans!! 
    härligt!!
  • Mmmbop
    Har ar en som lyckats med insemination och numera ar mor. Haller tummarna for er allesammans!! 
    Grattis =) Går allt bra?
  • Mmmbop
    Hjärta I startgroparna
    Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt

Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
    Miss Smilla - försök nr 2 (3/10 2011) BIM ca 15/10 2011 (förmodligen tidigare)  Gyn Grønlund

Plus Gravida
    Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt

Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket. Storkklinik
    Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik
  • Carrella
    Grattis! Va kul!  Glad
  • Vivann

Vad roligt med listan. Hoppas att jag också kan skriva upp mig där snart Jag ska till Köpenhamn i början av november och denna gång ska jag åka dit cykeldag 12 för att göra ett vul och få en ägglossningsspruta som jag ska ta här hemma sen. Har någon av er andra tagit en ägglossningsspruta ?

• Fröken Smilla
    Vivann skrev 2011-10-11 17:02:20 följande:
    Vad roligt med listan. Hoppas att jag också kan skriva upp mig där snart Jag ska till Köpenhamn i början av november och denna gång ska jag åka dit cykeldag 12 för att göra ett vul och få en ägglossningsspruta som jag ska ta här hemma sen. Har någon av er andra tagit en ägglossningsspruta ?
    Nej jag har inte riktigt kommit så långt än utan försöker än utan hormoninverkan. Hur många gånger har du försökt innan?
  • Vivann

Med min dotter som är 1 år var jag på 7 inseminationer sen gjorde jag en dubbel och då tog det direkt. Därför tycker de att jag ska prova med sprutan för då vet man exakt när ägglossningen är.

• Fröken Smilla
    Vivann skrev 2011-10-11 20:44:27 följande:
    Med min dotter som är 1 år var jag på 7 inseminationer sen gjorde jag en dubbel och då tog det direkt. Därför tycker de att jag ska prova med sprutan för då vet man exakt när ägglossningen är.
    Hmm ja. Det är ju verkligen fördelen med läkarklinikerna, jag får ett VUL varje gång innan insem för att se att det är på gång. Antar dock att det finns vissa barnmorskekliniker som också kan erbjuda det?
  • Mmmbop

Jag körde också helt ostimulerat. Sista gången jag åkte kollade min gyn så att jag hade ägglossning från rätt sida dock, eftersom jag haft ett utomkveds. Men Stork kunde inte erbjuda VUL, jag frågade.

• Nyårsmamma
    Mmmbop skrev 2011-10-11 08:31:24 följande:
    Grattis =) Går allt bra?

Nu var det ett år sedan så jag har väl mina funderingar på nr.2. Till er som halvtvekar – Månblomma med fl. – vill jag gärna säga något bra som barnmorskan på kliniken sa när jag tvekade vid intro-samtalet: ”Fundera inte så himla mycket på det. Om folk funderade innan de skaffade barn så skulle det inte finnas några”. Inte fundera/grubbla för mycket... :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!