• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vivann skrev 2011-11-07 17:15:26 följande:
    Var i Köpenhamn idag och gjorde ett vul. Ikväll ska jag ta en ägglossningsspruta sen blir det Köpenhamn på onsdag morgon. Hoppas så att det lyckas på första försöket.
    Lycka till!!

Jag har inte testat med ägglossningstest än, ska göra det först i kväll men jag tycker jag har sådan molvärk i äggstocken att jag är rädd att jag får glad gubbe ikväll! Och då funkar det ju inte! Kliniken visste inte säkert vilken tid de får spermierna men förmodligen på förmiddagen. Skulle ringt dem o kollat om insemination är möjlig i morgon em men trodde jag hade mer tid på mig. Vill helst inte ta bilen ner men om jag får glad gubbe ikväll och  tempen inte höjts när jag vaknar i morgon bitti får jag ringa så fort de öppnar och se om de tror vi hinner med en insem imorgon och sedan får jag i värsta fall ta bilen iaf. Tjejer, håll tummarna att de blir först på onsdag eller torsdag!  
  • Månblomma

Ja, nu fick jag min glada gubbe. Kanske var positivt redan i morse så att det är kört imorgon. Om tempen inte gått upp ringer jag o frågar om insemination i morgon. Kanske funkar på em. Spermierna måste ju komma medan de har öppet iaf. Fast jag tror ägget släpper ikväll/natt, det känns så. Skit också. Får väl skylla mig själv i o för sig, hade ju kunnat beställa dem tidigare. Beställningen blev ju liggande på kliniken en hel vecka med så det bidrog ju till den här sitsen. Kanske är meningen att jag ska vänta en månad. Surt!!! 

• Månblomma

Hej alla!
    Ägget släppte i går/i natt och spermierna har ju inte anlänt till Storkklinik än så jag får vänta en månad till.Suck.

Lycka till alla andra!! 

• Månblomma
    Miss Decibel: Jag har valt en öppen donator och det valet var självklart för mig. Visst kan barnet ev bli besviket vid ett ev möte med donatorn men för mig överväger ändå fördelen med att kunna få veta om sitt genetiska ursprung. Känns inte bra att t ex vid släktforskning inte kunna gå bakåt i tiden. Det känns så definitivt att det bara ska ta stopp, att inte ha en aning om varifrån barnet fått hälften av sina gener. För mig känns det värre att barnet inte kan få veta någonting än att det kanske blir besviken över donatorn. Det är upp till mammorna till de barnen att klargöra att donatorn inte är en pappa. Man hoppas givetvis att de som valt att vara öppna donatorer är inställda på att kunna sökas upp av barnen och då ge dem ett bra bemötande. 

Jag tycker det är oerhört viktigt att alla vi som väljer att insemineras väljer det ena eller andra av rätt orsaker, att     t ex inte välja anonym donator bara för att det är billigare än öppen utan för att man i själ och hjärta känner att det är det rätta för en själv. Som sagt, för mig fanns det inget annat alternativ än att välja öppen donator.
  • Månblomma

Mmmbop: Jag finns ju Glad. När jag lyckats med inseminationen lär jag behöva er som också valt öppen donator! Vi är 3 iaf väl?

• Månblomma

Anifree: Jag har ju inte hunnit gratta dig än... Grattis och hoppas det går bra!! Brunt blod brukar ju vara gammalt blod som ännu inte kommit ut (från förra perioden), hoppas det är det!

Miss Smilla: Du kan ju faktiskt vara låghormonare Glad. Hoppet är definitivt inte ute!!

• Månblomma
    Annaloo: Åh nej vad sorgligt Rynkar på näsan!! Det som verkade gå så bra!  Varm kram till dig!

Anifree: Vad skönt! Du ska se att det ordnar sig!

Carrebarre: Vad tråkigt!! Bättre tur nästa gång!

Miss Smilla: Det finns ju de som plussar fleradagar efter BIM så håll hoppet uppe!
  • Månblomma
    Miss Smilla: Hur går det med mensen? Kanske finn något växande i dig trots allt Flört?

Vivann: Vad tråkigt! Lycka till nästa gång!

Jag väntar på mensen, tror den kommer i morgon, sen börjar nedräkningen Glad, den här månaden SKA det bli av!!!
  • Månblomma
    Vivann: Jag håller med, nu behövs det lite + här och jag hjälper gärna till med den statistiken Flört. Jag åker denna cykeln, om drygt 10 dagar som du, och är sååååå exalterad över detta!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!