• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Behöver råd här tjejer. Positivt ägglossningstest igår kväll men vi åker inte idag, känns rätt men ändå inte så jag förbereder mig en månad till (om det inte sammanfaller med min dotters födelsedag, då får jag vänta tills mars...). Jag vill inget hellre än bli gravid men min dotter måste vara med på det också (vilja det menar jag)plus att jag behöver äta lite bättre innan nästa gång såjag känner mig i toppform.

Hur som helst, idag när jag vaknade efter att ha sovit bra i natt ligger min temp på 36,9. Hm. Det brukar den ju ligga på efter äl. Jag kände på tappen och den känns inte mjuk (men det kan ju ändras inom några timmar). Känner mig blöt men får inte ut något riktigt blött sas utan mer lite klibbigt (ursäkta beskrivningen men tror inte ni är så äckelmagade ). Kan äl redan ha varit??I natt menar jag. Hade gärna gått till gyn för ett vul men det kostar ju 1000 kr och känner egentligen inte för att lägga ut de pengarna men det kanske jag måste för att få klarhet. Jag gjorde ett äl-test i går morse som var negativt och sedan ett kl 20 som då gav glad gubbe. Får se om jag får nån älkänsla i kväll. Men annars, kan jag få ägglossning väldigt snabbt efter utslag?? Isf måste jag ju göra flera tester på dagen så att jag får chans att hinna insemineras innan ägget släpper, dvs ta nattbussen ner och insemineras så tidigt som möjligt. Jag kan ju ha fått stegring när som helst på dagen menar jag. Hur brukar ni vara nertill dagen efter ni fått glad gubbe? 

• Månblomma
    Carrebarre: Visst är det jobbigt att vela. Jag fyller 35 i slutet av mars och har velat bli gravid innan dess. Min dotter fyller år runt när nästa äl ska infinna sig så jag kanske måste vänta till mars men hoppas inte, vill helst ha två chanser på mig innan jag fyller år. Jag tycker att du ska åka nästa vecka, om du bara har råd med det. Är det meningen så sker det ju, oavsett om du nått dina mål eller inte. Lyckas det inte kan du ju ta längre uppehåll då. Lycka till med beslutet!
  • Månblomma
    Miss Smilla: Lycka till med killen! Spännande!

Telgebo: Man betalar först för journalsamtalet, sen för inseminationen och säden men det som står är paketpris. Med anonym donator kostar en insemination på Storkkliniken 4000 danska kr (ca 4782 svenska kr enl www.valuta.se) och en insemination med öppen donator 5900 (ca 7054 kr).
  • Månblomma

Stort grattis Kasperina Solig!! Vad härligt! Hoppas allt går bra denna gången!
    Vilken cykeldag plussade du på? Hade du några symptom dagarna innan? Jag går och letar symptom efter min insemination Flört .

• Månblomma

Azurblå: Jag har valt öppen donator (gjort 2 inseminationer hittills utan lyckat resultat) och valde Stork. Visst, det är dyrt men hoppas det är värt det i slutändan

Vivann: Wow, redan v 20! Eller ja, nu är det väl t o m v 21! Gud vad kul! Jag längtar som en tok efter en bebis!

Dreendo: Jag är 35. Jag har en dotter sedan tidigare som nu är 7 år (hon kom till på naturlig väg sas ) och jag har helt gett upp hoppet om att träffa en man som jag vill ha barn med (separerade med min dotters pappa när hon var 3 månader). Den rätte kan komma senare, nu vill jag bara ha en bebis

Fröken Smilla: Har du kommit igång med inseminationer än eller har du fortfarande ett uppehåll?

• Månblomma

AnnaKatarina: Jag har ingen erfarenhet av äggledarspolning så jag kan inte hjälpa dig med det. Mina cykler har också blivit konstiga, förra månaden fick jag glad gubbe på ägglossningstesterna redan på dag 10 för att sedan också få det på dag 16! Snacka om förvirrande! Jag fick nog och besökte en privat gynekolog och vi bestämde att jag nästa cykel ska äta Pergotime samt ta en ägglossningsspruta så att ägget verkligen släpps iväg. Känns surt att äta hormoner men vill att det ska ta sig snart så jag är villig att försöka med detta. Kanske vore något för dig med? Låter så.

Fröken Smilla: Spännande med dejtingen Jag ska också göra nästa insemination i maj (om inte äl krockar med min jobbresa, då väntar jag tills juni). 

• Månblomma

Carrella: Kul att se dig här igen! Vi kommer kanske igång ungefär samtidigt, hoppas att det är vår tur nu! Grattis till nikotinfrihetenSkrattande!!!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!