• Vivann

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Carrebarre: Tack
    God fortsättning på dig med.
    Jag vet inget om klinikerna i Estland men jag kan klart rekommendera Vitanova i Kph trots att de är lite dyrare. Åk även till Peter ottenståhl i Lund och gör en kontrastspolning. Lycka till

• Vivann

Carrebarre: Tyvärr måste man ha journalsamtal där. Spolningen kostade ett som ett läkarbesök men jag hade högkostnadskortet så det var gratis.

• Vivann

Carrebarre: Jag hade åkt vid denna ÄL. Precis som du hade jag inte nått mina mål än ( har låång väg kvar till det) men det gick ju ändå. Jag hoppas verkligen att du lyckas denna gången. Håller tummar och tår

• Vivann

Även på Vitanova kan man göra det. Lycka till
    Hur har det gått för alla andra i tråden? Har nu gått in i vecka 20 och längtar så tills det är dags

• Vivann

Rosie Jay: jag har en dotter på 19 månader som kommit till via insemination och sen är det en till på väg. Är i v 25 nu.

Månblomma och Carella: Jag håller verkligen tummarna för er skull nu

• Vivann

Rosie Jay: Jag har ingen aning om det är flicka eller pojke, mer spännande så tycker jag
    Har tänkt mycket på att jag skulle vilja ha en barnbok ang denna resan så jag blev jätteglad när jag läste att du har sån/sådana. Var hittade du dem och vad heter dem??

• Vivann

Carrella: Jag har själv åkt till Vitanova båda gångerna. Med min dotter gjorde jag en dubbel insem och då tog det direkt. Denna gången gjorde jag ett misslyckat försök sen gjorde jag en kontrastspollning och fick ÄL-spruta och då tog det direkt.
    Jag är själv rätt mycket överviktig men de har aldrig klagat ngt på vikten utan varit otroligt snälla så var inte nervös för det. Det känns som att det kommer lyckas nu med Vitanova och dubbel. Det blir säkert en liten bebbe till dig med

• Vivann

Månblomma: Jag tog också ovitrelle och den tog jag exakt 36 timmar innan inseminationen. Jag går snart in i v 27 så nu känns det en massa mysiga sparkar

• Vivann

Carrella: När jag gjorde dubbel visade ÄL positivt runt kl 13 på fredagen. Jag inseminerades då på lördag och söndag fm. Tror dock att det var söndagen som tog eftersom jag alla andra gångerna åkt och inseminerats dagen efter (alltså pos fre insem lör). Denna gången fick jag ju ÄL spruta så jag visste exakt när jag skulle insem men annars tror jag på lite senare. Fast måndag är kanske lite sent. Äl idag då är ju 48 timmar på söndag em och sen lever ägget ca 12 då är det kanske försent på måndag morgon. Kan du inte ringa och höra med dem?

• Vivann

Carrella: mina ÄL test visade bara positivt ett par timmar. Det visade neg på morgonen, positivt på em och kvällen men sen neg morgonen efter. Jag blev jättenervös varje gång men de sa till mig att många visar bara pos ett par timmar och andra visar pos ett par dagar. Det var därför de ville att man testade 3 ggr/ dag så man inte missade. Har visar neg båda kvällarna innan inseminationen och det lyckades ju ändå
    Håller tummarna för dig och hoppas få höra ett pos besked om 2 veckor

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!