Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
baby2013: grattis
baby2013: grattis
Ja de säger ju att "flytningarna" de såg när de inseminerade dig visade på att du hade ägglossning vid den tidpunkten så jag hade nog tagit ett test till. Håller tummarna för ett plus
Nu har äntligen min lille son Leo kommit
Jag gjorde min spolning på måndagen och inseminationen på onsdagen. Det tog direkt då.
Sitter här med min "stora" tjej på snart 2 år och min lille kille på 3 veckor. Fick mail från kliniken där de undrade om jag ville ha fler barn sen och därför spara från samma donator. Känner mig så kluven. Just nu njuter jag bara av mina älsklingar men jag skulle absolut kunna tänka mig fler sen. Problemet är att jag vet inte om jag är väldigt självisk som vill ha fler. Har man råd med det som ensamstående? Jag har ju haft sån enorm tur som fått 2 så fina barn så man kanske bör sluta då. Hjärtat säger en sak, hjärnan en annan. Tips någon???
Carrella: Jag vill gärna ha ett till men frågan är om man har råd. De flesta jag frågar som har barn sen innan säger att man inte kommer att ha råd och det är svårt nu att tänka sig hur mycket det kommer att kosta. Tid och ork har jag absolut men det är ekonomin jag oroar mig för
Finskorpan: Stort grattis Vilken vecka är du i och vilket försök lyckades du på?
Hej alla glada î? Hur går det för er alla? Själv har jag precis firat min dotters 2års kalas och min son blir 8 veckor på torsdag. Gud vad fort tiden går... Ha det så bra!!!
Min mamma blev glad och stöttade mig direkt men min pappa hade lite svårare för det i början men det gick över rätt fort. Hela min familj, min släkt och mina vänner tog det bättre än vad jag trodde och stöttade mig fullt ut. Väldigt många tycker att man är väldigt stark som vågat ta detta beslut och sen följt det fullt ut. Hoppas att det går lika bra för dig
Finskorpan: Min pappa hade som sagt lite svårt i början men jag sa till honom att jag inte tar illa upp om han har en massa frågor utan förstod att detta är ju ett "annorlunda" sätt så det är inte konstigt om det kommer en massa frågor. Han hade en massa, bl.a. Ekonomi osv. Tror egentligen att allt bottnar i rädsla för hur vi ska klara det. De vill ju bara vårt bästa. Ge dem lite tid. Man har ju själv haft tid att bestämma sig genomföra och sen få ett plus, de har ju bara precis fått reda på det. Det kommer säkert gå jättebra ska du se. Lycka till
Hej.
Hoppas att det är bra med er alla. Inte klokt vad tiden går fort. Stora tjejen har fyllt 2 år och lillebror är redan 12 veckor!! Vad hände liksom? För ett tag sedan var det någon som rekommenderade några barnböcker som var jättebra att ha och läsa för barn som inte är från en så kallad "kärnfamilj". Någon som kommer ihåg vilka de var? Önskar så att det fanns barnböcker som handlar om barn som kommit till via insemination. Många skriver själv men min fantasi är inte så bra... Tacksam för all hjälp
Carrella: JAAA!!! Äntligen. Blev helt tårögd här hemma när jag såg det. Stort grattis och en riktigt God Jul på dig
Leya: Jag har en flicka på snart 2,5 år och en pojke på snart 6 månader som jag fått via insemination. Jag gick på Storkkliniken 7 ggr men det tog aldrig, då bytade jag till Vitanova och gjorde en dubbelinsemination. Det tog direkt!! Andra gången gick jag direkt till Vitanova. Då tog jag ägglossningsspruta och det tog på andra försöket. Det finns billigare alternativ men jag rekommenderar varmt Vitanova. Lycka till
Leya: jag testade 3 ggr om dagen. Det visade negativt på morgonen och sen positivt vid lunch. Jag var på Vitanova kl 9 dagen efter och sen kl 9 dagen därpå igen.
baby2013: stort grattis :-d
Spännande Carrella
Med båda mina små liv tog jag kontakt med familjerätten när jag hade varit på ultraljud och fått datum osv. Då förberedde vi alla papper så att de bara behövde skicka in dem när barnet väl är fött. Tyckte det var skönast att göra så för då slipper man tänka på det när man väl fått sitt lilla knyte. Då går all tid åt att bara mysa. Det enda som behövs när du går dit sen är ett kvitto på att du varit i Danmark. Lycka till
Jag ringde bara dit och berättade att jag var gravid och ensamstående och att det var via insemination i Danmark. Då fick jag reda på att man skulle göra en utredning angående nedläggning av faderskap. Fick en tid då vi träffades och fyllde i lite papper, tex när senaste mens varit, när man var i Danmark osv. Sen skulle de ha kopia på kvittot (de måste ha det så om du inte hittar det kan du kontakta kliniken så ordnar de säkert med ett nytt ). Då hade vi gjort allt vi kunde så när barnet sen föds så får de information om det och då går det upp i nämnden. Bra att göra det innan för då kommer även underhållsstödet igång direkt
Leya: Jag har en flicka som är 2,5 år och en pojke som är 7 månader. Båda via anonym donator på Vitanova( samma till båda). Jag fick akupunktur och rekommenderar det skarpt. Något jag absolut rekommenderar är att göra en genomspolning av äggledarna så att där är fri passage. När jag gjorde det och fick ägglossningsspruta så gick det på första försöket. Det var med pojken, med flickan krävdes det 8-9 försök (sista gången var en dubbelinsemination). Lycka till
Jag gjorde genomspolningen hos min gynekolog på Capio. Var egentligen bara där för att få en ägglossningsspruta men då frågade han om jag inte ville göra en spolning för han sa att det hade hjälpt många så då gjorde jag det
Finskorpan: Du ska ta kontakt med familjerätten så har de papper som du ska fylla i angående att lägga ner faderskapstestet. Sen får du underhåll.