• Månblomma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Carrella: Åh vad svårt att avgöra när du ska åka! Önskar man hade råd att göra typ 3 inseminationer i varje cykel. Söndag låter bra tycker jag med tanke på att dina ägg brukar släppa sent. Gå på din magkänsla (om du kan urskilja den bland alla andra känslor)! Lycka till!

Jag har fått tid för vul, dag 12. Hoppas äggblåsorna (gärna 2 st Flört) vuxit sig relativt stora då. Ja ja,det är ett tag kvar. Ska börja äta pergotime på måndag. En del skriver om diverse biverkningar, hoppas de inte gäller mig 
    sasFlört
  • Månblomma
    Carrella: Ha ha, ja det är inte lätt att ha alla nerver i kontroll och minnas allt Glad. Lycka till! Så du tar bilen? 50 mil enkel resa? Oj! Jag har 30 mil till Malmö och funderar på att ta bilen nästa gång men vet inte om jag orkar köra så långt Tungan ute. Jag "brukar" åka samma dag som inseminationen men beroende på när äl kommer denna cykeln kanske vi också kan åka dagen innan och sova på hotell,mysigt! Och vore skönt att komma till kliniken efter bara en kort resa. Hm, får se.

Ja, nu är det definitivt vår tur!

Hoppas molvärken för tur med sig! Kör lugnt och fint nu bara. Spännande!!
  • Månblomma
    Carrella: Hur gick det sedan? Såg nu ditt inlägg om ältestet och tack och lov att Vivann kunde lugna dig! Hoppas det gick bra idag och att plusset snart är ditt Glad!

Jag tror inte jag vågar ta bilen ändå. Tänk om nåt händer bilen på vägen ner så jag blir försenad och missar inseminationstiden! Skulle vara en mardröm! Nä, jag får nog allt ta tåget Flört

Fröken Smilla: Tack! Imorgon börjar jag med Pergotime, ska bli spännande! Hur går det med kärleken?

Jösses: Välkommen till tråden Glad

Baby2013: Gick det bra i lördags? Lycka till!
  • Månblomma

Nu börjar då den långa förväntansfulla tiden för 3 av er mellan äl och bim Kul! Vilken klinik var du hos Carrella? Min bil är i bra skick så jag tror väl egentligen inte att det händer den något men tänk om det hänt en olycka med köer på flera timmar som följd... En mardröm! Men kan jag åka dagen innan funkar det ju Jag åker inte med SJ utan Öresundståg och de har jag fått för mig är betydligt mer tidspålitliga. Nåja, det är ännu en dryg vecka tills dess. Blir bara nervös om jag tänker på det... Idag är dag 2 på Pergotime och jag mår faktiskt precis som vanligt, hoppas det håller i sig! Det varierar visst väldigt från person till person har jag förstått. Hoppas den (egentligen) hemska tabletten gör det den ska bara Jag tycker inte om att äta tabletter av olika slag,brukar t o m undvika Alvedon och liknande men vad gör man inte för en bebis Hoppas,hoppas,hoppas att det lyckas!!

• Månblomma
    sthlmsliv: Vad spontant och kul! Lycka till kommande veckor!

Idag har jag ätit min sista tablett av Pergotime och jag har inte haft några biverkningar alls, skönt! Hoppas bara inte att det innebär att tabletterna inte hjälpt till som de skulle! Det märker jag på måndag dock. Spännande att äntligen få åka till Storken igen! Hoppas att det är det sista besöket där som mamma till ett barn, besöker dem gärna i framtiden med en ny familjemedlem

Hur känner ni er, ni som gjorde inseminationer för ca en vecka sedan?

Carrella: Åkte du bil ända till Köpenhamn eller ställde du bilen i Malmö? Funderar fortfarande på om jag ska ta bilen eller tåget...
  • Månblomma
    Hej alla!

Imorgon ska jag på vul för att se hur äggblåsorna vuxit, nervöst! När jag fick tid sa sköterskan att dag 12 kan vara för tidigt för mig (som ibland har äl på dag 14 och ibland på dag 17) men isf får jag komma en gång till i veckan. Är så nervös inför resan! Inte direkt över inseminationen men allt annat runt omkring; tåg, sjukanmäla mig på jobbet, avboka skolan för min dotter (och hoppas att vi kommer iväg på onsdag eller helst lördag!) osv. Stressen runt är så jobbig. Tack  gode gud att jag slipper panikåka efter positivt äl-test dock! Nu i och med vulet och ägglossningssprutan kan jag ju planera på ett annat sätt och det känns skönt.

Hur mår ni andra som inseminerats nyligen?

Carrella: Jag känner likadant med storstäder. Smart idé att stanna i Lund! Har du testat idag? Håll oss underrättade om när plusset syns
  • Månblomma
    sthlmsliv skrev 2012-06-10 20:44:54 följande:
    Hej, 
    Carella: Testa redan 7 dagar efter insemination? Funkar det? Spännande är det i alla fall:) 

Månblomma: Resan kommer gå jättebra, det är ju väldigt lätt att promenera från metron till storken så det kommer gå som smort:)

Det har bara gått 5 dagar sedan insemination men det molar och ilar här os mig, men jag tänker att det måste vara för tidigt att känna ngt. Det är nog bara min cysta som sitter på ena äggstocken som tynger ner och då känns det lika dant. Jag kommer ihåg sist när jag var gravid och jag trodde det var mensvärk och funderade varför mensen aldrig kom, men det var ju ca 2 veckor efter själva tillfället så att säga:) Det här är ju väldigt tidigt. Eller vad tror ni?

Sjukt, jag tror på tankens kraft och vill tänka positivt, Samtidigt vill jag vara mentalt förberedd på att det inte funkat så att jag inte blir jätte besviken när det är dax för test... 

Trevlig söndagkväll:) 
    Hoppas att det (även om det är tidigt) är grav-molvärk   Vilken metro tar du till Storken? Vi brukar gå genom stan, vilket min dotter tycker är lite väl långt, men sist skulle vi ta metron tillbaka till stationen men fick då åka till någon annan metrostation och byta. Det var jättekrångligt men funkade tack vare en snäll danska Jag trodde att det typ skulle vara en hållplats till tågstationen och att det inte krävdes något byte men tji fick jag alltså.
  • Månblomma
    Carrella: Fortsätt tänka positivt!! Det är ju fortfarande väldigt tidigt! Vänta en vecka till så får du ett mer tillförlitligt resultat Tack, hoppas på några fina äggblåsor men tror egentligen att vul:et görs för tidigt. Har inga älflytningar och känner inte alls att äl skulle kunna vara på gång. I går blev jag rejält blöt (ursäkta om någon är äckelmagad ) men idag känns äl avlägset. Får se imorgon.
  • Månblomma

Lycka till ni med BIM i antågande

Jag var nervös för två saker imorse, dels vul:el och dels bilbesiktningen. Min pärla gick igenom - skönt!

Men vul:et var sådär. Jag hade 3 växande äggblåsor men den ena var så stor att han trodde den var en rest (?)från föregående cykel. En var riktigt liten och en hade bra storlek men jag är ännu "långt" från äl så nu ska jag dit på ons och ev på fredag för att följa händelseförloppet. Han sa att denna cykeln kanske inte är bra att åka i Vet ej vad han grundade det på men förmodligen på "rest-äggblåsan". Eftersom den kliniken har sommarstängt kan jag åka först i september, kanske augusti, om jag inte kommer iväg nu i juni. Suck. Vad surt!!! Jag har väntat så himla länge nu! Ett alternativ isf är att åka på vanligt omslag (äl-test) men med tanke på mina opålitliga senaste cykler vågar jag nog inte chansa utan vill åka efter vul. Nåja, vi får se vad han säger på onsdag. 

• Månblomma

Jag tar det hela med ro nu Om det är meningen att jag ska åka denna cykeln säger han något annat på vulet på onsdag men annars tillbringar jag sommaren med bara tankar på min dotter och laddar inför aug eller september istället, det funkar ju egentligen det med. Vill åka i en optimal cykel för att öka chanserna. Om han är tveksam pga restägget sas så struntar jag i det nu. När det är menat så händer det Tycker om den kliniken och är osäker på vilka andra privata gynekologer vi har här i stan.

Ang gula linjen, då var det säkert den vi åkte med till flygplatsen och bytte till en linje till tågstationen där. Fast det tyckte jag var bökigt Hade helst åkt utan byte. Nu när det skönare vädret är här kan vi nog strosa genom stan tillbaka till tåget.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!