minjalin skrev 2011-09-10 18:13:39 följande:
Jo dom där gratis känns ju ganska onödiga för dom täcker nästan ingenting utan då kan man lika gärna vara utan, men var inte alls insatt förra grav. Visste typ inte esn att det fanns gravidförsäkringar förrän vi såg en blankett om gratis i väntrummet på mvc.
Har beställt papper från både trygghansa och länsförsäkringar så ska vi jämföra när vi fått bägge. Har bara fått länsförsäkringar ännu. Ska även kolla om det kanske var trygghansa som vi tecknade Leons försäkring (har för mig att vi valde samma som jag har i alla fall med högsta prisbasbelopp men man har så många olika bolag så svårt att hålla koll, men har man redan hos trygghansa kanske man kan få rabatt nu så värt att kolla upp i så fall. Men kan vara folksam också, får som sagt kolla hans papper. Sen när vi läst igenom papprena ska vi ringa och fråga för det är ofta lättare att förstå när amn pratar med nån. Hittade exempelvis ingenting om det där med ersättning för att man sprack och sånt på nätet, men kanske står i deras papper eller så är det abra sånt dom berättar när man pratar med dom. Men jag ska skriva vad dom sa sen :) Men det lutar som sagt åt trygghansa ändå för vi har ju trots allt råd.
Du kanske menar att han skelar med ögonen?
Svarar på ditt andra här med. Nä åderbråck i underlivet kan man inte göra så mycket åt, men har stödstrumpor på jobbet i förebyggande syfte för benen i alla fall eftersom jag står upp hela dagarna. Får se vad läkarn säger på måndag om det är ett ljumskbråck eller åderbråck plus att jag ska prata om åderbråcken i underlivet och hur ont dom gör. Men vill helst inte bli sjukskriven så länge hon säger att det inte är nåt som kan förvärras av att jag jobbar.
Nä jag visste inte heller om det och hade tyvärr ingen på Ossian. Men jag fick ju ut på min försäkring när vi låg på BB. Det tycker jag är konstigt att man får ersättning då :s För det är ju inte precis så att man är sjuk :)
Jo vi har både på mig och på ossian max. Tror vi betalar något på 1900-2000kr per år. Visste inte att jag fortfarande går som barn och har därför en barnförsäkring. Den är ända upp till 25 tror jag hon sa. Fast ibland vet man inte om hur bra det är att ha den dyraste eller om man ska välja den billigaste...
Det står i den brosyr som jag fick från BM. Där står det om sprickningar och blodförlust. Nä såg att man fick inte så himla bra svar på sina frågor. I brosyren står det vad max belopp man kan få osv.
Tycker att den brosyren var riktigt bra där man kan läsa om just mammabarn vad man får för ersättning och sedan väntabarn :)
Men skriv gärna här när du fått lite klarhet vad som gäller väntabarn/mammabarn :)
JO han gör lite de också men när han pratar med en så kan ögona nästan fara så att man inte ser han ögonfärg. SOm om han kollar upp och far lite runt med ögonen..
Nä precis. Bra att du förebygger :) Det är ingen höjdare med åderbråck på benen. Min mamma har himla mycket och har opererat sig men de har kommit tillbaka. Hon fick det i väldigt ung ålder och jag har varit rädd för att jag skulle få men verkar inte ha några tecken på att få. Inte nu iallfall. Hoppas jag ärft från pappa :)
Hoppas du får svar på vad det är.