Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

89:or som är gravida! :)

Sweet Twinmom skrev 2012-02-10 20:00:36 följande:
    Fair:
    Stor tjej ju. Skönt att hon tar det bra än så länge. Hur gör du för att vardagen ska gå ihop med två barn?

Nja, jag berättade för min barnmorska nu i veckan men hon bara klappar mig på huvudet och säger att allt kommer gå bra.
    Jag känner inte att hon fattar hur rädd jag är. Mest är det att jag har noll koll på hur det går till med tvillingar.
    Blä! Men antar att det bara är att sära på benen och låta dom göra sitt jobb ;)
    Ut ska dom ändån! Haha.
    Jag vill ha vaginalt med mycket lustgas och bad. Sen får man se hur länge man klarar :)

Gud va fort det gick för dig!
    Det hoppas jag också på nu.
    Min första tog det 17 sega timmar innan sonen var ute.
    Nu är det så himla olika men min sambos kusin födde tvillingar sommaren -09. Hon gick till och med över tid nästan en vecka. Hon fick stora barn för att vara tvillingar. Om jag inte minns helt fel så låg dem runt 3,4-3,5kg.

Och för henne gick det bra. Som hon berättade så sa hon att nummer 2 "bara kom ur farten". Att första hade banat vägen för nr2. Visst hon fick väl ta i lite grann men att det var lite.

Så jag håller tummarna för dig att det kommer gå lika bra. När har du BF, har säkert läst det men har glömt Förvånad
  • viplanerar09

Nu lite ego:

Idag är det 3 veckor kvar till BF och jag har ingen som helst aning om vart de sista veckorna tagit vägen. Imorogn går jag in i vecka 38(37+0)

De två senaste besöken hos BM har SF-måttet ökat rejält, från att ligga på normalkurvan till över, överkurvan. Så jag blev skickad för att göra ett TUL som jag var på idag.

Som visade att han ligger +17% över de normala och väger idag ca 3,5kg och skulle få en födelsevikt på ca4,2kg. Men hon sa att fel marginalerna är +/- 10% så han kan väga antingen 10% mer eller mindre av den vikt som han vägde idag. Det var även en normal mängd fostervatten så det var inte fostervattnet som orsakade ett större Sf-mått.

Huvudet och lårbenet mätades också och enligt uträkningarna lång dem på 38+4 och 40+1(minns inte vilken som var vilken) men självklart är det även svårt att mäta dem eftersom bebisarna växer så olika men om man utgår från det normala.

Så det var riktigt jobbigt att behöva lämna skärmen efter titten på honom. Hade gärnat velat att vi fick ta hem honom idag Solig Men snart så har vi honom i våra händer.

• viplanerar09

Den 26/2 kl:09:04 föddes vår andra gosse, Valter med sina 4320g och 54cm lång med raketfart!

Berättar mer sedan och bild kommer inom kort...

• viplanerar09

Roligt med så många nya graviditeter och ett stort grattis till er. Så spännande!

Här hemma rullar livet på bara bra som tvåbarnsmamma. Ossian beundrar verkligen sin lillebror och märken ingen större skillnad på honom. Nästan så att han blivit lugnare. Fast istället blivit mer frågvis och ordet mamma får man höra rätt ofta numera. Det är mamma till allt. Han tar verkligen hand om sin lillebror och vill gärna ha honom nära och ibland förstår han inte riktigt att lillebror också måste sova, helst på morgonen då han inte alls gillar att lillebror sover i sovrummet utan vill att han ska vara med oss i soffan!! 

Vi har heller inte kunnat få en lugnare bebis än Valter och jag är mer än glad för det. Sömn är a och o, helst när man har två att ta hand om. I för några dagar sedan blev Valter 2,5månad. Så om mindre än två veckor blir det att få sin första spruta.     

Önskar all lycka till er!  

• viplanerar09

Så roligt och verkligen lycka till! När har du bf?

• viplanerar09

Vad spännande maajsi! Förstår verkligen att du/ni längtar och det kommer gå fort, jag lovar :)

Ja visst har han blivit stor och tack :) här går det bara bra. Valter har varit så belåten och nöjd bebis och trodde aldrig att han kunde vara lugnare än vad storebror var. Men tydligen går det :) vardagen pinnar på i rasande fart och ska jag vara ärlig börjar jag bli lite less på att gå hemma! Har snart varit hemma i 3år så det börjar ta ut sin rätt. Har väl kanske jobbat på sin höjd 30dagar på dessa år!

Men då ser jag på barnen och inser vilken tur man har som får vara hemma och se dem utvecklas!

• viplanerar09

Tänker också på dig maajsi! Går in och läser och håller med de minjalin skriver.

• viplanerar09

Vad roligt och härligt att läsa! Nu håller jag tummarna att det fortsätter!

• viplanerar09

Så spännande :) har ni varit mer på TUL? Har han växt på sig?

• viplanerar09

Å vad spännande. Förstår att du längtar. Lycka till och jag hoppas allt går bra.

• viplanerar09

Hur har det gått? Hoppas att ni fått eran prins nu. Kram

• viplanerar09

Håller tummarna att ni får hålla och pussa på honom innan helgen. Och lycka till ännu en gång :)

• viplanerar09

Åhhh vilken söting! Har kollat in flera gånger för att kolla :) stort stort grattis och hoppas allt gick bra och att ni mår bra. Kram

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)