minjalin skrev 2011-08-16 20:36:35 följande:
Har inte provat det mot foglossning eftersom jag var rädd för nålarna sist. Men min sambos mammas man har satt några nålar på mig i slutet på förra grav, dels för att försöka sätta igång mig nån vecka innan för jag var så trött på det (resulterade bara i dumma förvärkar och så ahde han sagt innan att det oftast bara funkar om man gått över tiden) och så satte han nålar en gång sista dagarna före bf för att jag mådde så illa så han satt epå nån punkt för illamående och det försvann :) Ville testa med honom innan förlossningen eftersom det kändes lättare med nån jag kände och så ville jag veta om det var nåt allternativ till smärtlindring vid förlossningen, men sen använde jag det inte vid förlossningen ändå eftersom det gick så fort :p Men hoppas verkligen att det hjälper mot foglossningen för nu börjar jag verkligen få ont :(
Vad är det för kosntiga tabletter då? Jag fick äta vanliga niferex när jag var gravid förra gången och då var mitt hb på 110 och dom får man köra bil med och man blir inte trött av dom.
Mysigt med bebisrörelser ^^ Nu komemr nog snart riktiga buffar ska du se :) Här buffas det för fullt ^^ Vilken vecka är du i nu?
Nä, 3 dagar kvar nu :)
Okej. Kanske man ska testa mot illamående om det inte blir bättre. Idag har bara en varmkorv lyckats hålla sig kvar i magen.
Okej, känner du dig orolig för denna förlossning(att du kanske inte hinner in osv)? tänkte eftersom du skrev att det gick så fort:)
Pratade med BM idag om hur hon trodde att jag skulle göra. Från första värk tills att ossian kom tog det 3,5 timme.(Blev igångsatt pga lite vattenavgång utan värkar) Tyckte inte alls att förlossningen gjorde speciellt ont. Många ggr är mina menssmärtor värre. Tack och lov har jag inte haft några efter förlossningen. Är rädd att jag skulle stanna hemma förlänge och hon sa att så fort jag känner något måste jag ringa eftersom det gick så snabbt med ingångsättning och att det var första gången också. Även om jag inte tycker att det gör ont. Så jag känner mig lite orolig och hoppas att jag blir igångsatt denna gång också :)
Nej nej, tabletter mot illamående :) Hihi Jag åt också niferex med ossian.
Jag är i vecka12(11+3) så egentligen tycker jag att det är lite tidigt.