Grilla till en vegetarian
Vad kan man grilla till en vegetarian?
Vi köttätare ska grilla nåt kött, korv och äta potatissallad, tsatziki och kryddsmör.
(Hon ammar och jag har inte koll på vad man inte bör äta då!)
Vad kan man grilla till en vegetarian?
Vi köttätare ska grilla nåt kött, korv och äta potatissallad, tsatziki och kryddsmör.
(Hon ammar och jag har inte koll på vad man inte bör äta då!)
Gör ett grillspett med halloumi, lök, tomater och paprika
Halluomi är gott att grilla, och så en massa goda grönsaker kanske. Sedan kan det vara gott med grönsaksknyten med fetaost eller nåt, inlindat i folie.
Lök i foliepaket är kanongott!!
Majskolvar svårslaget....
Zucchini, paprika mm
De flesta grönsaker är goda att grilla.
Älskar själv Halloumiost, men är lite osäker på om man kan äta den gravid. Kolla om den är pastöriserad, då skall det gå bra.
Falafellbullar på spett.
Finns även en mängd quornbaserade prylar tex "köttbullar", korv, filéer...
Marinera färska champinioner i lite olja+soya+örter.
Samma kan göras med zucchini i skivor.
Sen finns det ju typ soya-korv.
oh halloumi, och majs, garna tzatsiki till det. Gronsaksspett ar gott, men garna nagot lite matigare pa dem, har ofta bara fatt ett spett paprika och champinjoner, och man blir inte sa matt pa det...
sadana har panerade Quornbiffar ar ocksa gott!
grillad vitlok! Gott till allt grillat!
tack kära ni för svaren!
vi brukar marinera quornfiléer, använder santamarias grillolja allround eller vad den heter, grillkrydda och sambal oelek det blir supergott, får gärna vara mkt marinad så det blir blött och stå gärna länge, sen är dom jättegoda att äta kalla när dom är grillade så klart ;)
folieknyten med bönor i.
Rödlok stora vita bönor soltorkade tomater tomat paprika
mmmm
Om du hittar tzay är det bland det godaste som finns enligt mig. Ett sojakött som finns i delikatessdiskar hos vissa välsorterade mataffärer och delikatessbutiker. Grillat tzayspett med bearnaisesås. MmmM!
Här är en massa schyssta tips på vad man kan grilla som vegeterian:)
inspoguide.com/grilla-vegetariskt/