• Anonym

Rörelser i magen?? Men inte gravid??

Kan man känna så tydliga rörelser som att det är en bebis som buffar o rör sig om man inte är gravid? Läst nånstans att det kan vara tarmarna som rör sig så att det känns så, men min barnmorska ställde sig frågande till att det skulle kunna va så...

Om jag nu skulle vara gravid, vilket borde betyda typ v 16-18 kanske med tanke på hur det känns (har varit gravid 2 ggr tidigare) så borde jag väl få plus på ett gravtest? Eller? Har för mig att jag även läst det nånstans, att man inte får plus sent i graviditeten, för det är bara i början som hcg-nivån är så hög att det ger utslag på ett test.

Vill verkligen inte vara gravid så hoppas det inte är så...

Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Rörelser i magen?? Men inte gravid??
  • Trolovade

Har också läst att man inte kan läsa gravtest för sent in i graviditeten, men har inget bra svar att ge dig men puffar lite åt dig iaf

• ThereseX

Jag har typ samma i bland, men det är tarmarna. Konstigt men sant. Jag hade en kompis som tom fick göra ultraljud då hon trodde hon var gravid för att det "sparkade" i magen. Men det var ingen som bodde där inne. Så ja tarmarna kan spöka så mycket..

• Anonym

Då hoppas jag att det är så för mig också! Tycker ju liksom jag borde märkt något! Mina andra 2 graviditeter har inte varit jobbiga, men jag har ju ändå haft en hel del typiska symptom som illamående, ömma bröst och magen har synts relativt tidigt, runt v 12-13, så jag tycker det vore fruktansvärt märkligt om jag missat allt detta!

Tack för era svar! Om någon mer varit med om liknande får ni gärna skriva en rad!

• Anonym (fantomen)

jag har ockå varit med om "fantomrörelser" i magen trots att jag inte var gravid så kändes det alltså som det.

• LovleyMamma

Då ställer jag en fråga, har du haft mens? För har du haft det så är ju risken ganska liten att du skulle vara gravid

• Anonym

Jo, det har jag ju, men inte så rikliga blödningar och det finns ju trots allt en del som har mens/blödningar trots graviditet, så det funderar jag inte så mycket över.

• LovleyMamma
    Anonym skrev 2011-05-24 11:31:27 följande:
    Jo, det har jag ju, men inte så rikliga blödningar och det finns ju trots allt en del som har mens/blödningar trots graviditet, så det funderar jag inte så mycket över.
    Jo visst finns det dom som har det också, men det är väl inte så jättevanligt. 

Du får be om ett vul eller ul så att du kan utesluta att du är gravid 
  • Emmin

Jag kände precis som du rörelser i magen för ett par år sedan. Så pass att jag köpte ett gravtest, men jag var inte gravid. Så tarmarna kan kännas väldigt mycket tydligen, har inte kännt så varken innan eller efter den gången.

Vet dock inte hur det är med att testa sent i graviditeten, det måste de väl veta på Mvc tex.

• Momalicious

Jo ett test ger plus så sent om man är gravid. Hcg nivåerna ökar ju i princip hela graviditeten.

• viseversa

Jag känner också buffar i magen men kan OMÖJLIGT vara gravid. Har tre barn varav den yngsta bara är 3 mån- Så OM jag skulle varit gravid skulle dt ändå vara för tidigt att känna så tydliga rörelser då jag bara skulle varit i 10 veckan eller något. Så på mig är det helt säkert tarmarna som spökar. Men ja det känns verkligen som sparkar=). lite läskigt!

• Anonym (jag)

En kollega till mig upptäckte att hon var gravid med sitt andra barn när hon var i fjärde månaden. Din BM borde ju kunna kolla hcg nivåerna i ditt blod?

• Anonym

känner igen det där också! har trott att jag var gravid....har kännt de där sparkarna som är så mysiga men tagit test och inget....var även på VUL iddag efetrsom jag haft ont....det var bara lite mens som förskjutit eftersom jag ammar fortfarande...så har väl gått med pms senaste 2 veckorna..haha

• Anonym

Tror verkligen inte att jag är gravid, för som sagt, borde verkligen synts på mig vid det här laget med tanke på hur tidigt det synts med de andra två och grav.testet visade ju inget heller... Men det är verkligen en skum känsla!!

• Anonym (samma här)

Hur har det gått TS?

Förlåt om jag kapar din tråd... Jag har känt fosterliknande rörelser i tarmarna förut, men då har det varit korta stunder, nu har jag känt det sen igår förmiddag - mer eller mindre konstant - och jag börjar verkligen undra...

Jag har haft mens, men den har blivit märkligare och märkligare de senaste tre månaderna... Jag har dessutom haft svag molvärk av och till på ett sätt som jag inte riktigt kan få att stämma med någonting överhuvudtaget i cykeln. Förra månaden började jag ÄL-testa för att jag började få griller i huvudet (jag VILL vara gravid, men sambo vill inte och vi är på väg att separera delvis pga detta, vi har INTE haft oskyddat sex utan använt kondom som mig veterligen inte gått sönder), men jag blev magsjuk och slutade testa.

Borde inte en ev graviditet gett utslag på ÄL-testet i så fall?

Jag vet att det bara är att köpa ett test och testa, men jag känner mig som en idiot som går och hoppas så här Skäms och därför tar det emot. Jag KAN ju inte vara gravid!

• brevisfemina

Tror Teorin om att Grav test inte ger utslag ju senare i graviditeten det är stämmer! 

så den personen som skrev att HCG nivåerna ökar genom hela graviditeten har fel! går att läsa vart som helst att efter första trimetern så sjunker HCG nivåerna gradvis.

sitter själv och har samma tankar då jag upplever samma sak! 

• Anonym (Frågande)

Är denna tråden igång? Hur har det gått för trådstsrtaren?

• Aliona
    brevisfemina skrev 2024-05-27 19:08:28 följande:

Tror Teorin om att Grav test inte ger utslag ju senare i graviditeten det är stämmer! 

så den personen som skrev att HCG nivåerna ökar genom hela graviditeten har fel! går att läsa vart som helst att efter första trimetern så sjunker HCG nivåerna gradvis.

sitter själv och har samma tankar då jag upplever samma sak! 

Vet att det är gammal trån, men..

Det stämmer att det ligger dom högst runt vecka 8 och sen går ner, men det går aldrig ner så lågt att wrt graviditetstest visar negativt. 

I vecka 8 har man 23.000-150.000 
    I vecka 21-40 har man 2.700-78.000 

Vanliga graviditetstest ger utslag vid 25 IE/L Hcg. 

Så nej, det teorin kan omöjligen stämma. 

Svar på tråden Rörelser i magen?? Men inte gravid??