• tvilling 76

Hur mycket sover din 3-åring?

Är lite nyfiken på hur många timmar per natt och hur länge de sover dagtid om de fortfarande gör det förstås. Min kille sover ca 11 tim per dygn sammanlagt. Kompisen son sover ca 3-3,5 timmar på dagen efter 11 tim nattsömn, tycker det låter för mycket men det kanske är normalt.  

• Svar på tråden Hur mycket sover din 3-åring?
  • Tuvan07

min sover inget på dagen o sen ca 12 tim natten.

• Luullis

12 timmar på natten, inget på dagen.

• Freida

10-12 timmar per natt och ibland ca 1 timme på dagen

• Simben

Min treåriga tjej sover nog ca 10-12 timmar per natt. Inget på dagen och har inte gjort sen strax innan hon fyllde två. Hon har aldrig behövt mycket sömn.. men sånt är ju så himla olika. Dom flesta treåringar jag annars känner över fortfarande nån timme på dagen.

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Simben

Över=sover

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Liten Mjau

Vår 3-åring sover ca.12h per natt.

Hon sover middag på förskolan óm hon är där långa dagar. Men nu väntar vi bebis så hon är där bara 5h om dagen så nu sover hon inte på dagen. Ibland somnar hon i bilen från förskolan och sover 10-20 min.

• AnnikaR

Vår son sover ca 11 timmar på natten. På förskolan spver han ca 1 timme medan hemma så blir det ca 2 timmar på dagen.

• vittra

Ja det låter ju ovanligt mycket men vissa behöver ju mer sömn helt enkelt. Vår dotter sover runt 11-12 timmar, ingenting på dagen.

• snappi81

Nu är min kille 3,5 år men har alltid sovit mycket. Han sover inget på dan men sover däremot 12-15 h per natt.

Linus 070808 Lucas 090707
Svar på tråden Hur mycket sover din 3-åring?