• Tudor 05

Avslag, hur länge?

Hur lång tid hade du avslag efter förlossningen?
    (har du flera barn så svara för den senaste förlossningen;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avslag, hur länge?
  • Superbia

Sist gång höll det på i 12 veckor. Den här gången vet jag inte än, det är bara en dryg vecka sedan jag fick barn så det har inte slutat än, men har en känsla av att det definitivt inte kommer hålla på lika länge som sist.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • tobiq

Efter första barnet blödde jag i 8 veckor, dagen efter att det slutade kom mensen tillbaka, hehe.

Efter andra barnet var det max en månad, 5 veckor och betydligt mindre blod under hela perioden.

Moa-08 Svea-10
  • Superbia
    tobiq skrev 2011-06-11 20:34:49 följande:

Efter första barnet blödde jag i 8 veckor, dagen efter att det slutade kom mensen tillbaka, hehe.

Efter andra barnet var det max en månad, 5 veckor och betydligt mindre blod under hela perioden.

Så var det för mig med; avslag i 12 veckor och sedan mens direkt på det. Men sedan hade jag inte mens på typ 8 månader efter det så det fick väl vara överkomligt Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Pia och Elna
    SilverEmma skrev 2011-06-11 20:40:48 följande:
    Två veckor. 10 dagar med första barnet.
    Fan vad skönt det låter jag blödde som en halalslaktad get i två veckor minst sen fortsatte det i mindre skala men slutade inte helt förrän efter ca 6 veckor. Jag vet inte om det har med det att göra men jag fick tabletter som skulle stöta ut hinnor m.m. som inte kom ut vid förlossningen.
  • Louvre

ca 3 veckor båda gångerna, känns fullt tillräckligt för det är ju inte så trevligt :-/

• FruSen

Blödde som kraftig mens i drygt 6 veckor och ett par tre veckor efter det betydligt mer sparsamt (? mer sparsamt? vad heter det? mindre mängd i alla fall )
    Drygt 8 veckor, kanske 9. Minns inte exakt. Började med minipiller direkt efteråt och mensen kom inte tillbaka förräns jag slutat amma.

• Makka Pakka

1:an - 4 veckor sen kom mensen 2 v senare
    2:an - knappt 2 veckor nu och den är borta

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Momalicious

Ca 3 veckor. De sista två Veckorna var bara sårvätska dock och enda gången jag blödde mycket var de två första dagarna.

• annca

Båda gångerna 12 veckor. :P

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • snuppis

så de är normalt med 2 veckor också? jag har haft lite över 2 veckor och de har minskat massor har inget på natten och bara lite om dagen. trodde inte de skulle avta så mycket för jag blödde massor i början 

• rrushe
    snuppis skrev 2012-07-02 15:52:07 följande:
    så de är normalt med 2 veckor också? jag har haft lite över 2 veckor och de har minskat massor har inget på natten och bara lite om dagen. trodde inte de skulle avta så mycket för jag blödde massor i början 
    det är fullt normalt. jag hade mkt i 1 vecka sen avtog det för att sluta så gott som helt efter ca 2 veckor..
    Eliza
  • snuppis
    rrushe skrev 2012-07-02 15:56:10 följande:
    det är fullt normalt. jag hade mkt i 1 vecka sen avtog det för att sluta så gott som helt efter ca 2 veckor..
    åhh så skönt de skulle vara om de var så 
  • Ellikapellika

6-8 veckor de tre första gångerna. Denna gången blödde jag rejält i 2 veckor och nu skvättblöder jag var tredje dag ungefär. Liten är 5,5 vecka. Riktigt tradigt!

Svar på tråden Avslag, hur länge?