• Tez

IVF/PGD väntar på eller är igång

Blev så glad när jag hittade denna tråd! Vår remiss har precis skickats till Huddinge! Min sambo har balanserad translokation och vi har gått igenom flera missfall. Men nu väntar IVF och PGD. Mycket tankar som rör sig i våra hjärnor... Önskar alla här lycka till och det känns bra att det finns lyckade exempel här också, det inger hopp!

• Tez

Har en fråga till er "rutinerade" här i tråden; Vi är beviljade 3 försök med IVF/PGD, om nu dessa skulle gå åt skogen kan man få använda frysta, kollade, embryon då eller hur ska man då gå vidare?
    En av alla mina tankar som snurrar inför vår kommande resa...

• Tez

Sååå roligt med alla positiva inlägg! Det ger mig hopp!
    Vi väntar på att få komma på första besöket... Huddinge fick remissen i slutet på maj så jag hoppas att de ringer snart! Skulle kännas så bra med ett datumen så jag vet att det händer något...

• Tez

Nu äntligen påbörjar vi också vår resa! Ska på första besöket till Huddinge 22 oktober! Äntligen!

• Tez

simple82: Remissen skickades i slutet av maj och i tisdags fick vi reda på tiden den 22/10!

• Tez

simple82; Ja jag antar att det inte är så många nybesök under semestertider! Väntan på första tiden kändes låååååång! Nu är det ändå på gång liksom! Vi blev inte direkt rekommenderade att inte bli gravida naturligt när de fick svaret om min mans balanserade kromosomfel. De sa inte rakt ut att vi skulle skydda oss men vi resonerade kring det, vi har ingen lust med fler missfall och skulle fostret leva så skulle det bli tidigt prov på moderkakan om jag förstod rätt... Så nu kör vi kondom! Faktiskt rätt skönt att inte tänka på ägglossningstider å allt sånt!!

• Tez

Tack simple82! Ska bli spännande att följa er resa också!

• Tez

Här går vi i väntans tider...på att vi ska till Huddinge nästa måndag! Ska bli så skönt att få komma dit!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång