IVF/PGD väntar på eller är igång
Icegirl1 skrev 2013-09-30 01:02:09 följande:
Knappt 2 timmar innan ET i fredags ringde en överläkare från KI och berättade att Klinisk Genetik inte kunnat göra en fullständig analys av äggen. Jag skulle precis äta lunch och kissa en sista gång, var helt inställd på att vara "gravid" den kvällen eftersom de inte ringt dagen innan så jag bröt ihop på jobbet. Varför det inte gått visste han inte, om det varit tekniskt strul eller om de inte har tillräckligt underlag. De skulle vänta en dag till och ta biopsi på lördagen på de 5 (ev 6) ägg av 10 som gått vidare, och frysa in äggen eftersom det tar tid för provsvaren och det skulle vara för sent att sätta in dem. Så nu vet jag inte om det blir av och i så fall blir det FET om först en månad minst. Jag skulle invänta mensen och ringa då för besked, men nu ska Annette ringa imorgon så att jag slipper vänta och ringa själv. Det här var tredje försöket, KI räknar även förra ÄP (när det inte blev ET) eftersom det fanns ägg att analysera. Om man får fler försök beror på individuell bedömning som görs av läkargruppen. Så om vi får fler försök beror på om det är någon idé att fortsätta, om jag tex svarat bra på behandlingar osv. Vad jag vet är att den sjuka gen jag har är svår att göra PGD med, svårt hitta markörerna. Det är bara två par innan som kunnat göra PGD och jag vet inte vad resultatet var. Nu är jag toknervös att det är negativt besked imorgon. Besvikelsen gör så ont. Det här har varit ett skitår för oss hittills med två cancersjukdomar i våra familjer och vi skulle kunna behöva lite tur någon gång!
Nej åh så hemskt det måste kännas för dig. Det är så mycket som kan gå fel att jag blir tokig. Trodde att det ända var att få friska embryon. Sen skulle man visst få ut ett gäng oxå. Och nu måste diagnostiken även fungera. Vi har det inte lätt vi PGD:are.
Icegirl - jag hoppas, hoppas hoppas att du får göra FET om en månad. Åh vad hemst att gå från känslan av att i morgon är jag gravid, tjoho! och sen bara ramla pladask ner och inte få åkta till KI och göra ET. Skickar alla styrkekramar jag har.