• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Tez skrev 2013-11-07 10:00:29 följande:
    Nellang; Ja visst sjutton borde det bli nått friskt embryo! Har haft väldigt ont i äggstockarna denna gång, kan knappt gå upprätt... Var in å kollade igår, äggstockarna var stora och ömma, hade äggblåsor kvar, men tydligen gör man inget åt det! Hem med citodon bara... Så idag orkar jag inte jobba, bara ligger å har ont! Någon som känner igen sig?

Oj har du så ont. Om du blir trög i magen beror det på citodon, egen erfarenhet.... Håller tummarna för dig i morgon.
  • nellang
    Hejåhå skrev 2013-11-06 21:05:51 följande:
    Jag har en utlottning av folsyra, ägglossningstester och graviditetstester. Kit för bebisfabriken helt enkelt. Gå in och anmäl er på min blogg
    omlivetefter.blogspot.se/2013/11/tavling-bebi...

Nädu, den här gången kniper jag så att det blir blåmärken på benen. Detta lilla embryo ska stanna och växa!! VUL den 18/11 och tills dess är det ju en evighet. Men har mycket roligt att se fram emot innan dess, tex en Milano resa med tjejkompisarna.
  • nellang

Livelife o Tez grattis till ruvandet. Nu håller vi tummarna att turen vänder för oss i tråden.

• nellang
    Hejåhå skrev 2013-11-11 22:10:05 följande:
    Livelife, *harkel* jag testade från RD 3 haha! Men det var negativt hela vägen. Men man kan plussa från RD 8-9 med en blastocyst och eventuellt tidigare. BIM är ju på RD 9.

Att BIM är på RD 9 stämmer inte på alla. Jag har lång cykel och hade inte BIM då. Kommer inte ihåg när men det var senare än så.
  • nellang

Jag är nu i vecka 10 + 2 och börjar må lite bättre. Har varit riktigt illamående i några veckor. Hoppas bara tröttheten försvinner snart. Somnar samtidigt som jag nattar sonen.

• nellang
    Hejåhå skrev 2013-12-04 13:02:16 följande:
    Körde digitalt CB. Gravid 1-2

Grattis Hejåhå. Då hoppas vi att det stannar den här gången. Vi vill inte ha nån mens nu.
  • nellang

Jag har kommit till vecka 13 och mår bra nu. Har haft några tuffa veckor med mycket illamående men nu känns det bättre. Ska bara bli av med förkylningen. Synd att vi inte får använda nässpray typ Otrivin Comp. Koksalt hjälper ju ingenting.

Efter nyår ska jag berätta för chefen. Ser henne inte så ofta och därför har jag klarat att dölja, tror jag i alla fall. Hon kanske anar men är bara hövlig och inte frågar.

God Jul på er alla. Vi firar i ett regnigt Sälen i år, Jippi -not.

• nellang

Wiggum- varför har ni skjutit med laser och vad ska ni göra med stamcellerna?

Mysigt med en liten 6 månaders. Jag försöker minnas hur tiden var med min son men har förstått att nr 2 kommer det aldrig bli samma sak.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång