Polly83 skrev 2013-05-14 09:17:05 följande:
Jag har inte riktigt förstått hur det fungerar att svara på enstaka inlägg men jag skriver här så förstår ni kanske ändå. Yrja, vad gäller min mans balanserade translokation tror jag att spermierna både är få och av dålig kvalitet. Min man är utredd tidigare och den gången var prognosen dålig så att den skulle vara bättre är enligt läkarna osannolik. Fick du ut 33 ägg? Jag hade 35 äggblåsor under 10 mm och några större i fredags och de var oroliga att de skulle växa allihopa. När jag var där igår hade många växt och de är nu oroliga att jag kommer bli överstimulerad. Känns lustigt med min dos gonal f 75 e. Fick sänka dosen igår, men jag känner inget alls i magen dock. Grattis till din graviditet förresten! Galet egentligen att olika delar av landet har så olika regler.
Man kan trycka på knappen med '' (ovanför till höger om varje inlägg, mellan knappen med en hand och löpnumret) för att citera ett inlägg.
Ok, då kanske det är samma som för oss. Vi har både få och slöa spermier, och en stor andel missbildade. Men det som är bra med IVF ISCI är ju att de kan välja ut de spermierna som ser bäst ut och spruta in dem direkt i ägget :)
Japp, jag blev överstimulerad och fick ut 33 ägg. Att bli överstimulerad var den värsta delen med hela behandlingen tycker jag. Det gjorde fruktansvärt ont i magen efter äggplocket och jag mådde allmänt illa
. Jag borde kanske inte skriva om det, jag menar inte att skrämma dig. Du behöver ju absolut inte råka ut för det bara för att jag gjorde det. Fast det kan ju vara bra att känna till att risken finns och kanske kolla upp vad man kan göra i förebyggande syfte, tex dricka mycket vatten tror jag ska vara bra. Och som sagt är det ju fördelar med att få ut många ägg också. Lite drygt hälften av våra ägg blev befruktade så vi hade många embryon att göra analys på