IVF/PGD väntar på eller är igång
Kattflickan: hur går de för dig? Hur känns magen? :)
Kattflickan: hur går de för dig? Hur känns magen? :)
Älva73: har ni något dokumenterat kromosomfel? Varför annars pgd ivf?
Här inne är de pgd:are pga kromosomfel.. Så undrar du om pgd har du kommit rätt... Bara undra skulle själv aldrig gå igenom allt detta om jag slapp..
De är tur vi alla tycker väldigt olika.. för jag har helt andra åsikter, men tur är väll kanske att vi inte göra reglerna.. *S*
Idag är en ny vecka med nya möjligheter =0))
Förlåt om jag verkar negativ till pgd och ivf annars..men de är helt för att jag själv tycker de är fruktansvärt jobbigt just nu. Har varit glad och exalterad och orolig så länge så de känns som om luften gått ur mig nu och inser att nu kan väntan bli lång och inte säkert de funkar ens även om jag tror de.. Känner mig misslyckad som inte kan få barn el bli gravid och hemsk som släpar min man igenom detta med för att han av ren kärlek till mig går igenom detta. Att jag inte kan ge honom barn naturligväg som alla hans vänner. han känner inte så här man jag gör och jag känner mig dum som tar honom igenom detta och märker ju på honom att det tar på honom med även om han inte säger att de gör nått... De är bara väldigt jobbigt nu, samtidigt som skolan och jobb.. Hade jag bara haft någon chans att bli gravid och få ett friskt barn utan detta hade jag inte valt detta..men jag vet att ska vi få barn och ska dom va friska måste vi gå igenom detta och jag måste utsätta honom för detta. Och då är de självklara valet att göra detta, sen alla fråfor från alla är jobbigt men ändå är de de ända jag tänker på men alla är så glada men min oro är de inget som vill prata om el ta på allvar utan alla bara ser de som är underbart med de.. Skolan började idag igen så nu blir de att tok plugga för att lägga tankarna på annat tills huddinge ringer någon dag.. Så förlåt om jag verkar hemskt negativ, men jag skulle aldrig göra detta om jag inte va tvungen. Jag vet att de vänder snart och när man börjar spraya kommer glädjen.. men just nu är allt jobbigt samtidsigt som jag är överlycklig att vi kommit så här långt.. Allt är så delat och känner mig som två personer.. och den sidan som är orolig, nervös, livrädd och bara vill börja gråta när hon ser en bebis får inget utrymmr till andas, och de går tyvärr nog ut över andra ibland..
Förstår inte hur jag bara ska gå orka vänta på ett samtal i veckor el månader...
Yrja jag fråga på genetiska Solna och hans förklaring sa att dom hinner inte de på den tiden de har på sig... Sen blir de för många par då och förstort för de resurser som finns... Håller med hade heller sett att dom kunde kolla även balanserade..
Han sa att ska man de blir de en annan analys som är större.. Och som inte hinns över en natt.. De blir kanske flera par som kan göra pgd om man lättar på reglerna vad de är för kromosom fel som man kanske för då.... Vet inte... Han sa så resurserna inte räcker till de och tiden..
Älva: jag väntar själv på att Huddinge ska ringa så jag kan börja spraya.. Vet att tez här tar sprutor just nu och vet att en va på plock idag tror de va Ulrika80 som va de.. Sen har vi några som redan gått igenom och ett par som fått.. Och någon som väntar på första samtal :)
Ulrika håller tummarna till 120%!!!!!!