• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Tack:D Ja tolkar det som starkt. Man ser strecket klart och tydligt. Går det att dela med sig av bild när man skriver ifrån mobilen?

• Kattflickan

Skönt att strecket var starkt! Känns hoppfullt att det finns de som lyckas med PGD!

Tror det går att ta en bild med telefonen och lägga upp.

Millan

• Prizzi

Härligt!! Hade ni satt in ett eller två ägg? =)

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • RingRing

2 st embryon, så nästa fråga blir ifall 1 eller båda fäst

• Kattflickan

Det var ett tydligt streck Ringring!

Hoppas du på tvillingar? För min del skulle jag verkligen välkomna tvillingar, då skulle vi ha två barn, som vi vill ha och jag skulle inte behöva bekymra mig mer över mina fertilitetsproblem utan kunna börja leva ett vanligt liv igen. Men jag blir ju överlycklig om vi lyckas få ett friskt barn och då får vi nog nöja oss sen.

Jag hoppas Huddinge ringer i veckan så jag får reda på om jag hinner med en omgång till innan sommaren. Jag har börjat få ägglossningsflytningar och på nåt sätt känner jag mig sugen att pröva på vanligt vis, fast samtidigt tänker jag på aborterna och då vill jag inte.  

Jag har haft funderingar på äggdonation, det skulle ju lösa mina problem. Men jag vill ge PGD en chans till.

Millan 

• RingRing

Ang tvillingar så känner jag lika som dig Kattflickan. Skulle bara tycka det var jätte kul, självklart skulle graviditeten med alla förhöjda risker vara skärmande och visst så skulle det bli mer jobb men i längden så tycker jag absolut att det är värt det. Jag vet med mig att det kommer bara vara denna graviditeten om den nu går vägen för oss och ev 1 försök till ifall vårt embryo gick att frysa.Vi kommer inte våga försöka på egen hand.
    Ska ringa huddinge imorgon och meddela att vi har testat positvit, tänkte fråga när de vill att man ska göra ul och hur länge man ska fortsätta med progrestron vaggisarna. 

Kattflickan: Tycker att huddinge borde ringa dig imorgon eller iallafall i veckan och meddela hur det blir med er nästa behandling. Äggdonation har varit på tal även hos oss men vi ville som ni först försöka med PGD och ifall det inte skulle lyckas så tror jag att nästa steg skulle vara äggdonation. Det är fantastiskt att det idag finns så många hjälpmedel att man på ett eller annat sätt kan bilda familj. Har ni någon i er närhet som skulle kunna tänka sig och hjälpa till med korsdonation?

/Frida 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång