• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Ja, det är helt otroligt, jag har två vänner som erbjudit sig att bli korsdonatorer, utan att jag ens tagit upp ämnet äggdonation. En vän sa att om vi skulle behöva äggdonation så ställer hon upp. Den andra vännen har donerat förr och tog också upp det spontant. Så, vill jag ha äggdonation så är jag lyckligt lottad.

Jo, jag hoppas Huddinge ringer snart.  

Jag hoppas du har två små liv i magen!

Millan 

• RingRing

Kattflickan: bra att du redan har vänner som skulle ställa upp för er vid en ev äggdonation.

Har idag ringt Huddinge och meddelat att jag testat positivt, de gratulerade

De ville också att jag skulle göra ett ul i slutet av april början av maj så jag har även ringt till den klink jag har gått på här hemma och bokat tid för ul den 2/5 blev det, längtar

• Kattflickan

Hej, har pratat med mitt landsting, RPC om hur många försök vi har. Tre har vi men det inkluderar ÄD. Så jag kommer nog bara vilja göra en PGD till och om den misslyckas gå in på Äggdonation.

Jag glömde däremot fråga om ett försök räknas om man inte kommer till ET?

Vet ni det?

Millan

• RingRing

Kattflickan hos oss räknas det inte som ett försök om man aldrig kommer till ET.

• Ulrika 80

RingRing- Grattis!!
    Jag måste fråga om förkortningarna, vad betyder ET?
    Vi har fått tid på tisdag för att få resultatet på obduktionen, då får vi veta hur många fel det var på vår kära pojke. Känns väldigt kluvet.

• Chief Wiggum

Tja!

Har du fått något besked om när ni kan köra igång nästa omgång, Kattflickan?

Ulrika, ET är embryo transfer. Hoppas att ni kan få ett fint avslut på tisdag, jag vet inte vad jag ska skriva, det känns så himla surt att det hände er, eller att det händer över huvud taget. Tänker på er!

Själv ska vi få sätta igång om en månad med sprayet, så det känns skönt att veta att de nu hittat en analys.

Trevlig helg!

• Kattflickan

Jättekul Wiggum! Känns mycket bättre när man har en plan.

De har inte ringt mig än! Eller jo, de ringde och sa att det saknades uppgift om hur många försök jag har. Jag fick Ackis att skicka dem uppgiften samma dag och sen trodde jag de skulle ringa upp. Hoppas jag också kan börja spraya om en månad typ.

På måndag ringer jag dem igen. Vill bara veta om vi hinner innan sommaren.

Millan

• RingRing

Ullrika: Förstår kluvenheten inför obduktionssvaret, man vill veta med samtidigt inte. 

Wiggum: Härligt med besked om spray start! 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång