• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Jaha okey ingen anning om vad de kommer använda för oss han sa att de gör ingen skillnad för oss lixom.. De måste ändå göra de som ska sa han... :)

• simple82
    Yrja M skrev 2013-01-23 21:36:07 följande:
    Jag blev också osäker nu på vilken metod vi använde, kanske det var fish ändå.. Vi fick ju informationen på engelska och jag hade lite svårt att hänga med när han pratade om olika analysmetoder. Jag måste nog leta igen mina papper och kolla vad det egentligen står.
    Vad jag förstod de som så vad de än använder för metod måste de ändå hitta en personlig analys om de inte är ett standardfel så att säga el väldigt vanligt..vilket är ovanligt haha.. Därför gick vi inte in på mera hur dom gör de, eftersom vad dom än använder måste dom hitta en personlig analys och påverkar därför inte våran väntetid.. Så förstod jag de i sverige.. vet inte va mycket den dagen dock haha
  • simple82
    LS 1976 skrev 2013-01-23 20:38:48 följande:
    Vill bara säga tack för alla varma tankar och styrkekramar ni skickat. Efter en hemsk fredag börjar livet sakta återgå till det normala igen. Är tacksam för att sjukhuset beskrev tydligt vad som skulle hända efter att jag tagit medicinen för att få ut det döda embryot. Smärtan och blodbadet som följde var inte av den här världen.

Beklagar verkligen, fy va hemskt.. hoppas du mår mycket bättre snart... <3
  • simple82

Vid pgd lägger dom medicinerna medvetet så man ska ligga på överstimulering pga att många ägg kan va sjuka.. Därför har vi lättare för att bli överstimulerade sa läkaren.. Frys har gått framåt vid pgd och har idag samma chanser som vid vanligt ivf el pgd.. Sa hon med!!

• simple82

Hejåhå, är inte som sagt alls insatt i markörer och analyser.. Överlåter de med varmhand till genetiska.. Förstår inte mycket ändå och påverkar inte oss sa han el väntetiden och inget vi kunde göra för skynda heller sa han så hoppas bara dom är snabba och fokuserar på de jag kan gör nått åt och de jag kommer gå igenom.. Hoppas du hittar svar på dina frågor om analys någonstans.. Ring genetiska annars.. :)

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång