• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Tez

Har en fråga till er "rutinerade" här i tråden; Vi är beviljade 3 försök med IVF/PGD, om nu dessa skulle gå åt skogen kan man få använda frysta, kollade, embryon då eller hur ska man då gå vidare?
    En av alla mina tankar som snurrar inför vår kommande resa...

• Chief Wiggum

Tez: Jag fick informationen att man får de frysta som bonus. Så om du har en eskimo redo, så sätter man in den innan man börjar med nästa hormonbehandling och utplock. Detta var det jag uppfattade, men någon här kanske har annan info.

• Prizzi

De sa samma till oss, att det är bonuschanser. Men de sa även att äggen är mer svåra att frysa iom att man varit inne och tagit ut prov. 

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • AlexiaGiulia

Wiggum: dax på fredag?

I morron blir de en tur till Malmö för att kolla så mina ägg har de bra :) i tisdags var där minst 10 så jag hoppas att dom och gärna ett gäng till mår toppen!

Nu måste de vara vår tur!!! Att iallafall få tillbax

• Kattflickan

AlexiaGuilia: Jag har en fråga. Imorgon börjar jag med sprutorna och ska minska sprayandet då till en spray i en näsborre morgon och kväll. Men ska jag minska dosen redan på morgonen? Eller ska man göra det på kvällen?

Jag håller tummarna för dig att du ska få tillbaka ägg den här gången!  

• Chief Wiggum

Morron!

Millan: Du ska redan på morgonen halvera dosen, det fick jag intruktioner om ialla fall.

Håller tummarna för bra resultat idag, AlexiaGuilia. 

Ego: Japp, snart är det dags. Igår hade jag 18 stora och mogna blåsor samt många mindre till, men stor risk för överstimulering finns just nu. Än så länge mår jag bra, men fick inte ta någon spruta igår (o säkert inte idag heller) och måste lämna blodprov idag igen och förmodligen imorgon också. Man jag tror det ska gå bra ändå. Och inte så konstigt man känner sig så himla svullen om magen om så många blåsor på ~15 mm trängs på liten yta =)

Jag vet att det kan sticka i folks ögon när jag berättar att jag fått en så bra skörd, men jag är glad för minsta lilla framgång och inget är säkert i denna process. Sen räcker det ju med en blåsa för att man ska lyckas ;).

• Kattflickan

Hej, jättemärkligt, jag ringde Huddinge och frågade och fick som svar att jag skulle spraya båda näsborrarna nu på morgonen och ena i kväll. Känns inte bra att de säger olika. Hoppas det inte spelar nån roll för nu har jag sprayat två gånger. Grattis Wiggum! Hoppas du slipper överstimulering.

• Chief Wiggum

Det ska nog gå som planerat oavsett metod, Millan. Håller tummarna för dig Skrattande

Själv så är mitt hormonvärde ännu högre idag och ska lämna blodprov imorgon också. Om värdet inte går ner så vet de inte hur de ska göra. Sen så kommer ju midsommar så några färska ägg kan inte sättas in =(. Jaja, får hoppas det går ner imorgon och ska försöka att inte tänka så mkt på det nu.  

• RingRing

Wiggum: hoppas på att värdet har gått ner så att ni kan fortsätta enligt planen.

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång