• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • simple82

Hejsan, jag har ett kromosomfel balanserat mellan 2 och 10, vi bor i halmstad men väntar på remiss till Lund, är de någon som varit i kontakt med dom i lund är dom bra mm? =)

• simple82
    AlexiaGiulia skrev 2012-07-02 11:52:47 följande:
    Lund?? På genetiska?
    Ja exakt.. ska få komma dit om 2-6 månader...
  • AlexiaGiulia

Vi har varit i kontakt med dom och upplever dom fantastiska! Där e en kvinna som heter Maria Soller!!! Hon har varit såååå gullig mot mig och gjort allt för att göra vår situation så bra som hon kunnat.

• Chief Wiggum

Hur gick det för dig?

Vi har två i frysen så vi ska få försöka i augusti redan, så det känns bra. 

• Kattflickan

Alexiaguilia och Wiggum: är så ledsen för er skull. Man tror ju lätt att om kroppen bara får ett friskt ägg så kommer det att funka, men det kan ju krävas några försök innan man lyckas. Wiggum: skönt att ni har några i frysen. Min syster som gjort vanlig Ivf lyckades med ett frysförsök.

Jag fick testdag fredag den 13 känns inte som att det kan bli ett bra resultat då.

Jag tänker ringa dem imorgon och höra om de lyckades frysa två av mina och om de var friska.

Kramar!

Millan

• Chief Wiggum

Millan, i vissa kulturer så betyder tretton något positivt, så det tror jag med på. Hoppas att den vill stanna hos dig.
    Tack för att du berättade om din syster, det gav mig lite mer hopp.

Jaja, vad är väl en bal på slottet ...   Man får bryta ihop och komma igen Obestämd

• simple82
    AlexiaGiulia skrev 2012-07-02 22:19:35 följande:
    Vi har varit i kontakt med dom och upplever dom fantastiska! Där e en kvinna som heter Maria Soller!!! Hon har varit såååå gullig mot mig och gjort allt för att göra vår situation så bra som hon kunnat.
    Har ni gjort några pgd ivf el vanligt ivf där? vad gör dom mera? Vi fick remiss dit utan att ens behöva besöka vårat sjukhus här, så vet inget typ...
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång