• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hört att det är bara till fördel om man fortsätter att ta vaggisar. Eftersom vi gjort IVF vet inte kroppen riktigt om att den ska vara gravid och behöver dessa hormoner. Visst det är geggigt, men om det innebär att embryot stannar längre i magen så fortsätt. Hör med barnmorskan vad som gäller.

• nellang

Polly83- tänk på att det bara är ett friskt ägg som behövs. Kanske är det ett av de fem. Jag fick ut 6 ägg o ett var friskt. (Men klarade sig bara i några veckor i magen).

Hur går det för er andra? Jag sprayar på för fullt och undrar när alla biverkningarna ska komma. Mådde mycket sämre förra gången. Blir orolig att sprayen inte tar eller att jag gör fel. Men hur fel kan man göra med en nässpray?

Eftersom mensen tar lång tid på sig så har jag två dagar inbokade på KI för äggplock. Måndag 10e eller fredag 19. Skönt att jag kan ta det lugnt och inte oroa mig om mensen inte kommer direkt när vi planerar.

• nellang

Äntligen börjar det hända något för mig. Den efterlängtade mensen kom. Tur att jag fick Huddinge att boka en senare tid än de först ville ha. Min kropp är långsam och jag har nu sprayat 15 dagar innan mensen kom.

Blir sprutor på lördag. Äggplock är beräknat till fredag 14:e och sen isättning ons 19:e. Hoppas nu kroppen är med på noterna. Är en evighet sedan missfallet. Vill göra ett nytt försök nu! Skönt att jag hinner innan sommaren.

• nellang

Oj simple- håller tummarna för er att hjärtat fortsätter att slå. Kämpa lilla ärtan i magen!

• nellang

Ok har tidigare sagt att jag inte känt av synarelan. Men kan man få gråtatacker? Bölar åt minsta lilla

• nellang

Har precis tagit första sprutan. Var tvungen att kolla in en video på youtube om hur pennan fungerade. Glömmer mycket på ett halvår...

Känns skönt att starta nästa fas i barntillverkningen. Har fixat barnvakt dagen för äggplock. Maken har bokat om mötestider med jobbet. Nu gäller det att kroppen hänger med på noterna. Om 14 dagar smäller det. Då vill jag ha massor av fina ägg.

Förra gången tog jag 150ie. Nu startar jag på 225ie. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar den här gången.

• nellang

Har tagit sprutorna nu i 5 dagar. Känner ingenting trots högre dos än förra gången. Nervös över att jag inte får några ägg. Kommer inte ihåg hur jag kände sist? Fick ju bara 6 ägg då och vill så himla gärna få fler den här gången.

VUL på måndag då får jag veta om allt verkar ok och om det blir ÄP på fredag nästa vecka.

• nellang

åh vad jag ogillar min kropp. Trots högre dos av puregon så händer det knappt någonting. På VUL i morse såg de 4 OK (14mm) blåsor och 2 nja (12mm), 2 blä (9mm). Känns lite hopplöst inför äggplock på fredag. Vill ju få massor. Vid förra försöket fick jag bara ut 6 ägg och hade ju såklart hoppas på bättre den här gången. Men men , inte deppa ihop ännu. Två sprutor till innan ovitrell så kanske växer de till sig även de där små blåsorna oxå.

Vill så gärna att detta ska fungera!  

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång